Re: "kawiarnia internetowa w każdej wsi"

Autor: Ziemek Borowski (ziembor_at_FAQ-bot.ZiemBor.Waw.PL)
Data: Tue 20 Jun 2000 - 10:23:55 MET DST

Adam Kułagowski na pl.internet.polip:
>siec w moim liceum liczy sobie ( w momenice kiedy ja opuszczlem (2 lata
>temu) okolo 50 komputerow +5 serwerow

W sumie dość nietypowo. I okolice Warszawki.

>Nie wiem (kto to pisal) masz deja.com do poszukiwan , nie bede sie
>zaglebial w sensownosc nauki worda/excela na zajeciach informatyki,

Informatyki? W liceum tudzież gimnazjum i podstawówce informatykę?
A nie wystarczy jakaś forma wprowadzenia do technik informacyjnych?
I nie wykładać tam o automatach skończonych, i pisaniu w paszczalu.
Tylko właśnie o tym jak używać edytora, baz danych, poczty elektronicznej.
I pisząc edytora mam na myśli nie tylko Worda (tj. Worda też, ale po
pracy z np. HTMLemi + CSSem, wraz ze stylami, automatyką itp).
Jeśli programowanie to nie pasczal i C a raczej jakieś funkcyjne
typu Haskel, lub jakieś paskudne, ale dość użyteczne
dla użytkownków MS Office VBA.

>ale sa normalne Xterminale ktore dzialaja z WinXX

Windows prawda(C) by Anetek.

Nie śą to XTerminale a NCty. I poza X11 powinny obługiwać
ICE lub RDP. (ew. puszczac Xclienta MetaFrame).

>kolejna zaleta jest
>to ze Xterminali nie trzeba upgradeowac (tak czesto jak normalnych
>workstationow)

E. Tylko na w miarę niezawodny serwer wydawać dwa razy tyle?
(nie to bym miał coś przeciw server-side computing, często ma sens.
Tyle że w przeciwieństwie do client-server WYMAGA administratora w
miarę na miejscu -- bo tu każda awaria jest krytyczna, oraz o
wiele ciężej coś takiego zabezpieczyć przed nadpubliwym użytkownkiem.
Zwłaszcza Win32, ale linuxa też).

>PS wlasnie spojrzalem na email i .. nie jestes z botem ... powiedz mi ze nie
>gadam z botem ... rany co ta sesja robi z czlowieka :-)

Zgadnij[1].
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

[1]: tak. Napisano mnie w XSLu+parę metod w Javie.
W tej chwili domyślnym parserem jest
Apache/1.3.12 (Unix) Resin/1.1

--
Ziemek Borowski ZB137-RIPE http://ziembor.waw.pl/zmb/ 1024D/5858F604