Re: PTK i internet :-(((

Autor: Andrzej P. Wozniak (uszer_at_polbox.com)
Data: Sun 11 Jun 2000 - 06:02:30 MET DST

Użytkownik "Marek Chmielarz" <jonasz_at_post.pl> napisał w wiadomości

> OK, rozumiem że kablówki mają problemy z koncesjami. Po prostu
> rozmawiałem ostatnio z jednym z szefów PTK, który wcale się nie
> krył z tym, że sam internet jest w tej chwili mało opłacalny i nawet
> gdyby dostali koncesję teraz, to i tak skończyłoby się na instalacjach
> testowych. PTK nie zacznie działalności na szerszą skalę
> przed 1.1.2002. Dlaczego? Domyśl się...
> Osobnik ów powiedział dosłownie "nam jest na rękę, że nie mamy
> koncesji, bo to dobra wymówka".

Sami sobie winni. Zadziałało sprzężenie zwrotne. Kiedy zaczęli prowadzić
testy na najtańszych modemach kablowych, to się okazało, że paru Quake'owców
potrafi całkowicie sieć położyć. Potem znaleźli lepszy sprzęt, ale
oczywiście droższy i z kalkulacji im wyszło, że opłaci się tylko w
blokowiskach, a tam już zazwyczaj leżą różne "trzepaki". Zamiast postawić
sprawę jasno i powiedzieć wszystkim, co i jak albo zdecydować się na
inwestycję, zaczęli kręcić, że to, że tamto, czekać na inwestora... i nikt
już nie chce im dać zarobić.
W przypadku Aster City doszły jeszcze dodatkowo hece wokół zmiany
właściciela firmy - kablówkę w końcu kupił Elektrim, ale do tej pory nic nie
robi, bo się kłóci o koncesję na usługi telekomunikacyjne w Warszawie z
Netią.
Obie firmy zresztą prowadziły "wspaniałą" akcję promocyjną. Pod naciskiem
internautów (chyba) umieścili w swoich serwisach www ankiety, ale...
Z PTK nie dostałem odpowiedzi w ogóle, zaś z Aster City przyszła chyba po
miesiącu standardowa odpowiedź odmowna.
Jaka była akcja marketingowa, takie jej wyniki. Tak skutecznie zniechęcili
do siebie szaraczków, że ci rzucili się na lep TPSA z "rewelacyjnie tanim"
"Szybkim Dostępem do Internetu".

(

--
Andrzej P. Woźniak  usher_at_polbox.com (z->h w adresie z nagłówka)
                                        *** MUSK TFUi WRUK ***