LubMAN

Autor: whatever (whajl_at_leeloo.ii.pl)
Data: Fri 09 Jun 2000 - 01:37:42 MET DST

czesc Artur !!!!!

> Wyjaniam, e nie jestem nastpc czy te zastpc dyrektora sieci
> LubMAN, ani nawet etatowym pracownikiem LubMAN UMCS. Pracuj na rzecz
> sieci LubMAN jako administrator kilku systemw.

nikt przeciez nie ma watplwosci ze nie masz nic wspolnego z firma
lubman-cpu-umcs s.a. pelniac tam jedynie role szeregowego admina kilku
systemow, zas dyr. bobyk nie jest podatny na twoje, zrownowazone
emocjonalnie i merytorycznie opinie. szkoda ze rektor krupa uwaza
nieco inaczej. ciekawe co mu zrobisz.

przy okazji serwis whois klamie ;-)

aut-num: AS12346
descr: Poland, Lublin
descr: non-academic part of MAN in Lublin.
as-in: from AS12324 100 accept AS-PLNET
as-in: from AS5617 100 accept ANY
as-out: to AS12324 announce ANY
as-out: to AS5617 announce AS12346 AS12324
[...]
tech-c: AU229-RIPE
remarks: for political (financial?) reasons we cannot
remarks: route from this AS to TEN-155(AS8933) through AS8501.
mnt-by: PL-LUBMAN-MNT
changed: hostmaster_at_ripe.net 19990324
source: RIPE

person: Artur Urbanowicz
address: ZIO UMCS
address: Pl. Marii Curie-Sklodowskiej 1
address: 20-031 Lublin
address: POLAND
phone: +48 81 537-6209
fax-no: +48 81 537-6295
e-mail: lan-admin_at_umcs.lublin.pl
nic-hdl: AU229-RIPE
remarks: e-mail address used for maintaining UMCS network
notify: lan-admin_at_umcs.lublin.pl
changed: artur_at_golem.umcs.lublin.pl 19990322
source: RIPE

> Adresy IP nalece do LubMAN UMCS i przyznawane instytucjom korzystajcym
> z lubelskiej sieci podzielone s na dwie odrbne grupy (AS-y).
> Grupa adresw "akademickich" suy tylko i wycznie tym instytucjom,
> ktre s uprawnione do korzystania z cza TEN-155. Wszyscy pozostali
> klienci LubMAN UMCS otrzymuj adresy IP z grupy "komercyjnej".
<...>
> [...]
> "edukacyjnych" LubMAN UMCS nic wicej nie moe zrobi. Jeeli pakiety
> IP od "komercyjnych" klientw LubMAN UMCS kierowane s w tej sytuacji
> opacanym przez KBN czem do TEN-155, wynika to z pewnych problemw
> z protokoem BGP w Poznaskim Centrum Superkomputerowo-Sieciowym.
> Z tego, co wiem z drugiej rki, w POL-34 planowany jest zakup dodatkowego
> routera w Poznaniu do kierowania ruchu "komercyjnego" przez Telenordi.
> Ma to rozwiza obserwowane przez Ciebie oraz innych uytkownikw problemy
> z BGP, ktre, jak podkrelam, nie s spowodowane jakim zaniedbaniem

 3 janus.lublin.pl (212.182.61.234) 1.898 ms 2.680 ms 1.845 ms
 4 ppp-pie241.warszawa.tpnet.pl (194.204.132.241) 56.175 ms 38.042 ms
 5 do-kraacmm.r1.tpnet.pl (194.204.128.45) 44.525 ms 56.441 ms 34.557
 6 if-12-0-0-1.bb4.NewYork.Teleglobe.net (207.45.199.137) 325.485 ms *
 7 * if-9-0.core1.NewYork.Teleglobe.net (207.45.221.65) 331.968 ms *
 8 NORDUnet-gw.Teleglobe.net (207.45.202.22) 474.628 ms 476.056 ms
 9 sw-gw.nordu.net (193.10.252.185) 485.104 ms 471.394 ms
10 e-gw.nordu.net (193.10.252.209) 489.400 ms 479.913 ms 482.540 ms
11 fi-gw.nordu.net (193.10.252.202) 499.252 ms 514.043 ms 504.884 ms
12 funet6-a001-funet1.funet.fi (193.166.187.189) 686.652 ms 688.329 ms
13 info1-p40-funet6.funet.fi (193.166.255.110) 692.796 ms 628.293 ms
14 nic.funet.fi (193.166.0.145) 785.262 ms * 621.905 ms

interesujace, bo nowy router w poznaniu sie nie pojawil, a mimo to LubMAN
zaczal poprawnie wysylac ruch w swiat po niewielkiej reorganizacji swojej
sieci.

zadaje wiec pytanie: twoja odpowiedz powyzej byla zatem klamstwem czy
brakami merytorycznymi? bo jak widac nie byla zgodna z prawda. zechciej
skomentowac co takiego uleglo zmianie, bo bardzo jestem ciekaw. bo ze do
bledow przyznac sie nie potrafisz to akurat wiemy :-)

inna sprawa, ze mocno dziwie sie klientom komercyjnym LubMAN. raz, ze
wyjscie w swiat maja realizowane przez polpak. dwa ze z tego samego
polpaku korzysta edukacja i lacze jest pierunsko zatkane (to tylko 4mbit
na obsluge calego ruchu z manu i wyjscia w swiat dla komercji).

oczywiscie maja oni mozliwosc wyboru abonamentu z lepsza gwarancja
parametrow wyjscia w swiat (abonament srebrny, zloty, planynowy,
urbanowy), co objawia sie roznica w wysokosci oplat odprowadzanych do
lubman (w przyszlosci s.a.) bo roznica w jakosci pracy nie wystepuje
zadna. pozwolilem sobie poinformowac o tym fakcie kilku klientow LubMAN.
reakcje powinny miec miejsce niebawem :-)

dla ulatwienia dodam, ze mimo roznic w oplatach klienci dostaja takiej
samej jakosci wyjscie w swiat, z powodu ze pewien A.dministrator U.rzadzen
zbyt malo spedzil czasu na www firmy cisco, i nie umie skonfigurowac
sensownej polityki gospodarowania ruchem.

ostatnie proby zakonczyly sie dwudniowa przerwa w dostepie do swiata, oczym
zaden z klientow nie zostal poinformowany ani przeproszony (ciekawe czy
zostanie to uwzglednione na fakturach). dzilalo jedynie przyciete lacze
nask w fazie wypowiedzenia...

swoja droga bardzo podobalo mi sie podejscie i pomysl artura u. do tematu
w3cache. otoz wpadl on na pomysl, ze w3cache powoduje "przeklamania"
w rachunkach klientow placacych za ruch i postanowil z dnia na dzien
bez uprzedzenia wylaczyc dostep do tego serwisu. bardzo odpowiada mi
styl i sposob dzialania. lubie ludzi ktorzy umieja rozmawiac z innymi
i rozwiazywac problemy na drodze kompromisu.

klienci ktorzy nie przeszli mimo to na oplaty za pasmo sa "zalatwiani"
poprzez sztuczne podbijanie wysokosci oplat za ruch. przykladem jest
3LO ktore zgodnie z przeslanym bilingiem wygenerowalo ruch do wroclawia
na pozomie troche ponad 1MB/s. jestem szczesliwy ze siec dziala
tak wspaniale gwarantujac az tak dobra przepustowosc. dyrektor bobyk
platal sie troche w zeznaniach tlumaczac, ze ruch byl do icm, pozniej
ze lokalnie, pozniej.. szkoda ze wie za malo zeby weryfikowac zaslyszane
opinie. ciekawe czy klientow ktorzy za ruch zaplacili za duzo bylo wiecej.
w sumie co za problem zmienic wartosc w sql. szkoda ze prosta matematyka
ujawnia oszustwo, gdyz z 3LO trasfery po manie sa nizsze niz 1MB/s...

> A tutaj to ju doprawdy przesadzie, Anonimie i dobrze o tym wiesz,
> skoro nie podae swoich personaliw. Jeeli sie ujawnisz, zaprosz
> Cie do wsplnej, wymienitej zabawy.

nie jestem przekonany czy ja przesadzilem. wiem ze nikt nie lubi faktow
i merytorycznej krytyki, ale prosze, nie strasz mnie bo to nie jest
zachowanie godne doroslego faceta.

zyczac milego dnia,
whajl (Mirek Potanski, chociaz nie wiem co Ci to da - nie znamy sie)

PS. pozdrowienia dla Ewy 'Gooru' Urbanowicz