Re: Pomysl: BOJKOT www.portal.pl

Autor: Krzysztof Maj (kmaj_at_smok.krakus.top.pl)
Data: Thu 08 Jun 2000 - 00:27:56 MET DST

W środę 07-06-2000 06:39 Andrzej Bort napisał:

>A nie prościej przeliczyć samemu? Mnie wyszło, że w taryfir
>dziennej (impuls co 3 minuty) wychodzi ok. $60, przy taryfie
>nocnej jest to oczywiście dwa razy mniej.
>
>Przyznasz chyba, że w takim przypadku wygląda to nieco inaczej?

Bo oni to być może trochę inaczej liczyli.
Ty policzyłeś jakby to było jedno połączenie długie na 40 godzin.
Widziałem w niemieckim "Computer Bild" test porównawczy cen różnych
usług telekomunikacyjnych, m.in. dostępu do internetu.
Oni cenę za połączenie liczyli jako sumę należności za połączenia
trwające: 1, 2, 3, 4, ... itd. - minut, podzieloną przez łączny czas
trwania tych połączeń. Odpowiadało to faktycznym kosztom połączeń,
zależnym od częstotliwości taryfikacji.
W artykule wprowadzającym autorzy ostrzegali też przed trickami
stosowanymi przez niektórych operatorów, jak np. taryfikowanie co
minutę zamiast co sekundę, lub tańsza taryfa od godz. 19-tej, a
nie od 18-tej (jak jest to u większości niemieckich operatorów).

--
 Krzysztof Maj

 <kmaj_at_smok.REMOVE.THIS.krakus.top.pl>