Re: domena

Autor: Robert R. Wal (rrw_at_reptile.eu.org)
Data: Mon 05 Jun 2000 - 22:45:37 MET DST

On 00.06.05 Mirek Luc pressed the following keys:

> Adam Gasiorowski <agquarx_at_plearn.edu.pl> wrote:
> : Michal Czerwinski wrote:
>
> :> co mozna zrobic z registarem z ktorego strony imho: (ewidentnie)
> :> przechwycono probe rejestracji domeny?
> Sprecyzuj.

Och, to proste. Klient chce domenę. Sprawdzasz sobie nslookupem, nie ma.
Wchodzisz na stronę NASK, sprawdzasz ichnim automatem, nadal nie ma.
Wypełniasz wniosek i po kilku dniach dostajesz z NASK-u informację, że
niestety, domena A jest już zarejestrowana przez firmę X.

Innym razem wykonujesz taką operację z inną domeną, powiedzmy B. I ponownie
otrzymujesz odpowiedź, że domena jest już własnością firmy X.

Tak, to nie przypadek. X z przykładu pierwszego i X z przykładu drugiego,
to ta sama firma.

Oczywiście, możliwe jest prawdopodobieństwo takich wydarzeń, bez
interwencji czynnika Y, ale jeśli z tym problemem styka się kilka osób i za
każdym razem X jest takie samo, to pewnie tylko dowodzi paranoi i
pieniactwa użytkowników sieci, bo na pewno nie istnienia Y.

> :> potem nagle okazuje sie ze
> :> odrzucany jest nasz wniosek bo dzien po tym jak sprawdzano istnienie
> :> domeny to ktos ja zarejestrowal i chce xxxx usd? pozdrawiam,
> : Masz na mysli NASK ?
> Czlowieku, litosci... Czyzbym zarejestrowal sobie (hmmm, NASKowi) domene
> i chcial ja odsprzedac temu komus chetnemu...? A co konkretnie "NASK"?

Ale takie rzeczy się dzieją i już wcześniej o tym pisałem. Dwie domeny, a
za każdym razem ta sama ,,osoba trzecia'' ,,ubiegła'' w rejestracji domeny,
której nie było w chwili testowania, ale została zarejestrowana w NASK
natychmiast po wysłaniu zgłoszenia.

Robert

--
       Bastard Operator From 149.156.96.35 -- Robert R. Wal
drzewo. >/dev/drzewo