Re: Prawo telekomunikaacyjne

Autor: Emil Stepniewski (es161294_at_zodiac.mimuw.edu.pl)
Data: Mon 15 May 2000 - 12:36:20 MET DST

Zadalem sobie trud przeczytania calego projektu wzmiankowanej ustawy
(BTW, czy ktoś mógłby przypomnieć adres, bo oczywiście sobie nie
zapisałem). Poza mnóstwem błędów różnego rodzaju, które mam nadzeję
zostaną poprawione, zauważyłem tam taką ciekawostkę
(cytuję z pamięci)

"Zabronione jest przesyłanie niezamówionych informacji do urządzenia
końcowego bez zgody abonenta."

Zastanawiam się, jak należy to rozumieć. W szczególności co nazywane
jest tu "przesyłaniem informacji". Czy żeby wysłać do kogokolwiek
faks, muszę uzyskać jego zgodę? To jeszcze jestem w stanie zrozumieć.
Ale czy jeśli do kogoś zadzwonię i powiem coś, czego on sobie nie życzy,
to czy już popełniam czyn zabroniony ustawą? Czy też podnosząc słuchawkę
wyrażam zgodę na przesyłanie mi wszelkich informacji do czasu aż tę
słuchawkę odłożę? A czy sam dźwięk dzwonka nie oznacza, że już została
przesłana jakaś informacja? Przykłady możnaby mnożyć.
Pomysł tego typu regulacji wydaje mi się OK, ale trzeba by to bardziej
precyzyjnie napisać. Co o tym myślicie?
Pozdrawiam

        Emil Stępniewski