Re: model biznesowy w polskim Internecie

Autor: Marek Moskal (moskit_at_irc.p-l)
Data: Thu 04 May 2000 - 10:52:44 MET DST

Bronek Kozicki napisal(a) [04 May 2000]:

>Nie znam odpowiedzi. Dlatego pytam. Ale naklady nie będą aż tak duże,
>jeżeli udałoby się wejść w kooperacjęz Tel-Enegro, albo z Kolpakiem.

Zgadza się, jedną z alternatyw dla kładzenia wszędzie nowego światłowodu
(co jest horrendalnie kosztowne) jest jego dzierżawa od istniejących
operatorów...

>Również łącza międzynarodowe to inna sprawa.

Ano - szkielet ma przede wszystkim zapewnić komunikację w obrębie kraju :)
A przynajmniej ja to tak rozumiem. Łącza międzynarodowe nie są specjalnie
wielkim problemem, kwestia umowy z zagranicznym operatorem (vide Telia czy
Ebone).

>Ten argument jest pozamerytoryczny. Przecież gdy budujesz stocznię
>"może spaść meteoryt i wszystko rozwalić"

Niestety, mówimy o polskich warunkach, gdzie przy każdej zmianie rządu
dzieją się bardzo różne rzeczy, kierowane bardzo często widzimisię panów
"decydentów". Ale na ten temat nie będe się wypowiadał, mimo że z
pewnością jest to jeden z problemów polskiego Internetu.

--
					(moskit_at_irc.pl)