Re: RBL # Re: prosba pouczenie (informacja)

Autor: Krzysztof Czuma (czuma_at_elektron.pl)
Data: Wed 29 Mar 2000 - 12:07:47 MET DST

Dzien dobry,

On 28 Mar 2000 madej_at_acn.pl wrote:

> Panu Czumie moge przynac racje w jednym: RBLe i podobne systemy _moga_
> stanowic zagrozenie wolnosci slowa.

Chcialbym niesmialo zauwazyc, ze to jest istota dyskutowanego problemu. :)

> Na dzien dzisiejszy najwiekszym zagrozeniem ze strony RBLi jest, IMHO,
> informowanie ludzi prowadzacych taka usluge o tym z jakich hostow i w jakiej
> ilosci dociera do mnie poczta, daje to mozliwosc wyciagniecia bardzo daleko
> idacych wnioskow co do dzialnosci, zainteresowan, planow i powiazan pomiedzy
> organizacjami.

Doloze sie do tej cennej uwagi przypomnieniem, ze dane od "klientow" RBL
plyna na stol firm Vix, ktora od wielu lat zajmuje sie analiza
statystyczna domen. Trudno byloby nawet podejrzewac, ze powstrzymaja sie
od uruchomienia posiadanych programow.

Krzysztof Czuma