Re: RBL # Re: prosba pouczenie (informacja)

Autor: Krzysztof Czuma (czuma_at_elektron.pl)
Data: Thu 23 Mar 2000 - 14:29:40 MET

Dzien dobry,

On 23 Mar 2000, Michal 'Orr' Daszkowski wrote:

> Ależ nie musi Pan, Panie Czuma. Nikt Panu nie broni stworzyć własnego
> systemu nazw, nad którym będzie miał władzę Pan.

Jak Pan sobie zada trudu i przeczyta ksiazke "BIND and DNS" to zrozumie
Pan, ze mozna stworzyc system zdecentralizowany.

> Pozostaje wprawdzie jeden problem -- musi Pan jeszcze nakłonić
> administratorów nameserverów do przestawienia konfiguracji tak, by
> wskazania na rootnameservery pokazywały na Pańskie maszyny, ale przy
> Pańskich talentach do zjednywania sobie ludzi nie powinno być to dla
> Pana żadnym problemem. *grin*

Nie jestem zainteresowany tworzeniem nowego monopolu, tylko systemem
zdecentralizowanym. Faktycznie, udalo mi sie naklonic do czastkowego
poparcia w tej sprawie ze dwudziestu administratorow NS w Polsce. Idzie
strasznie opornie, bo wiekszosc administratorow ma tylko ogolne pojecie
jak to funkcjonuje, a boja sie, ze zmiana jednej literki w konfiguracji
zagrozi stabilnosci calej maszyny.

> I tak się jakoś dziwnie składa, Panie Czuma, że on ma rację. :->

Bardzo sie ciesze, ze Pan to tak bezpruderyjnie wyznal. I dodam, ze nie
jestescie Panowie odosobnieni w swoich pogladach. Na krotka chwile RBL
umiescil rowniez maszyne 195.117.6.10 na swoich "czarnych listach" (z
komentarzem; "bezposrednie zrodlo spamu"), wiec jestem pewien, ze siedza
tam goscie myslacy podobnie.

Dla porzadku trzeba dodac, ze dosc szybko ja zdjeto bez niczyjej
interwencji. Najwyrazniej ktos zrozumial, ze za szybko na takie otwarte
wyznanie intencji. Jednakze jesli 5% administratorow poprze RBL, to
chlopaki zrzuca maske "walki ze spamem" i beda tepic innych po
uwazaniu. Tak jak w przykladzie pana Marka Moskala: "Nie zgadzasz sie z
nami - dawaj na liste pornografow."

Powod zawsze sie znajdzie.

A kto to jest ten "Mat..."?

Krzysztof Czuma