Re: NASK zabral domene

Autor: Tomek Zarod - Kraina Ksiazek (tomek_at_ksiegarnia.com.pl)
Data: Mon 20 Mar 2000 - 20:53:27 MET

Darek Wichniewicz wrote:

> Taka sprawa niewatpliwie bylaby ciekawa, ale obawiam sie, ze musi skonczyc sie
> niczym - "posiadanie" domeny jest zupelnie nieustalonym stanem prawnym.
>
> Znane mi przypadki sporow wokol domen i interwencji sadow w roznych krajach
> dotyczyly zawsze przypadku "ktos podstepnie zarejestrowal sobie domene (nazwe),
> do ktorej ja mam wieksze prawo". Jak sadze nie da sie tego schematu wykorzystac
> w przypadku "dolnyslask.pl", a jesli juz, to raczej na korzysc urzedu.
>
> Pozdrowienia
> Darek Wichniewicz
> ---

W tym przypadku chodzi o bezprawne odebranie domeny. Skoro NASK ja
zarejestrowal, oznacza, ze moj wniosek spelnial wszystkie oficjalne
(tzn. zasady NASK) i mniej oficjalne (FAQ NASK).
Pod koniec ub. roku w PCKurierze byla rozmowa w ktorej brali udzial
m.in. p.o. dyr. NASK i ich prawniczka. Twierdzili tam, ze w przypadku
watpliwosci prosza zglaszajacego o wyjasnienia.
Mnie o nic nie prosili, zarejestrowali bez zadnych problemow.

Natomiast, jesli chodzi o prawa do nazw geograficznych. Przejrzalem
mnostwo roznych ustaw, rozporzadzen, itd i znalazlem tylko w jednym
miejscu cos o tym - ustawa z 1985 roku o znakach towarowych. Wg niej
znak towarowy nie moze zawierac nazwy polskiego wojewodztwa, miasta lub
miejscowosci. Czyli chodzi o "Wojewodztwo Dolnoslaskie". Malo tego, w
Gazecie Wroclawskiej w tej sprawie wypowiada sie prawnik Urzedu
Marszalkowskiego:
"- Nie sadze, zeby ktos mial szczegolne prawa do poslugiwania sie nazwa
Dolnego Slaska. A moze inaczej, kazdy ma rowne prawa do uzywania tej
nazwy. "

Ale to wszystko to zupelnie inna sprawa.
Pozdrav,
Tomek

--
Ksiegarnia Internetowa "Kraina Ksiazek"