Re: NASK zabral domene

Autor: Krystian Kryczynski (webmaster_at_rmb.pl)
Data: Mon 20 Mar 2000 - 18:42:16 MET

Użytkownik Darek Wichniewicz napisal:

> Taka sprawa niewatpliwie bylaby ciekawa, ale obawiam sie, ze musi skonczyc
sie
> niczym - "posiadanie" domeny jest zupelnie nieustalonym stanem prawnym.
>
> Znane mi przypadki sporow wokol domen i interwencji sadow w roznych
krajach
> dotyczyly zawsze przypadku "ktos podstepnie zarejestrowal sobie domene
(nazwe),
> do ktorej ja mam wieksze prawo". Jak sadze nie da sie tego schematu
wykorzystac
> w przypadku "dolnyslask.pl", a jesli juz, to raczej na korzysc urzedu.

> [...]

Skarga nie bedzie o niemoznosc posiadania, tylko o nie dotrzymanie warunkow
umowy (regulamin NASK'u jest takim zbiorem warunkow, stajacych sie czescia
umowy w momencie zlozenia zamowienia). Kilka prostych paragrafow KC.
Poza tym, NASK wykorzystuje dominujaca pozycje na rynku, narzucajac klientom
niekorzystne i uciazliwe warunki, co wyczerpuje znamiona praktyk
monopolistycznych.

KK

--
-o-o-o-o-o-o-o-o-
"Kazdy dobry uczynek predzej czy pozniej zostanie slusznie ukarany"