Re: Internetia

Autor: Bart Ogryczak (B.Ogryczak_at_students.mimuw.edu.pl.no.spam)
Data: Sun 19 Mar 2000 - 13:55:39 MET

Dnia Sun, 19 Mar 2000 02:24:15 +0100, Bartek Kulicki zeznaje:
>swoją drogą to nieźle Netia i Interia.pl narobiły (sobie) bałaganu . Grunt
>to dobra identyfikacja firmy na rynku....
        Różnią się całym NET ;->

>Nie jesteś pierwszą i nie ostatnią osobą która zadała takie pytanie -
>ciekawe czy ktoś wreszcie pęknie i zmieni nazwe serwisu/produktu/whatever.
        Wątpię. Za dużo już wydali na reklamę.

>Obydwie firmy wydały już troche pieniędzy na kampanie wizerunkową - a jedyne
>co w ten sposób uzyskały to niesamowity bałagan i dezorientacje
>potencjalnych klientów.
        Myślę, że jednak klienci nie są aż tak nierozgarnięci, i potrafią
odróżnić portal od usługi dostępu. Nawet jeśli nazywają się podobnie.
Tak to już jest, kiedy nazwę usiłuje się upodobnić do jakiegoś słowa
(internet) albo używa się powszechnie występujących rzeczowników.
Np. Idea (centertel) i Internet Idea. Nie mają ze sobą chyba nic wspólnego.
Zresztą polski Inet to jeszcze pół biedy. Odpalasz http://www.diamond.com
licząc na stronę producenta kart graficznych, a tam handel diamentami
przez jakieś Diamond Inc. (no niby się zgadza, chociaż spodziewałem się,
że firmy hi-tech jako pierwsze pozajmują sobie domeny). Jeszcze ciekawiej
jak odpalisz http://www.compex.com.tw (compex.com nie istnieje). I co tam
znadziesz? Strone producenta kart i hubów? Ależ skąd, stronę producenta
krzeseł :-) A właściwa strona dla niepoznaki zakamuflowana jest jako
www.cpx.com. Jak widać z tych przykładów, w Polsce jeszcze nie jest tak źle,
bo choć nazwy są podobne, to jednak się różnią.

bart

--
                   "All hell can't stop us now"
  bart @bart.w-wa.pl || http://bart.w-wa.pl || http://faq.pl/php/