Re: Odp: Narodowy operator inaczej, czyli slow kilka o niezwykle

Autor: Andrzej Karpinski (karpio_at_fenix.xyz.lublin.pl)
Data: Sat 04 Mar 2000 - 23:46:26 MET

> W publiczne oglaszanie wnioskow z rev. eng. mozna sie bawic wtedy, kiedy sie ma
> odpowiednia wiedze, a nie bezkrytyczne wnioskowanie z ulamka
> danych. Ja tu nie widze .., ja tu widze ... Skad wiesz ze to OC3 a nie OC12 ? He?

[a skad _wiesz_ ze nie?]

> bandwidth to parametr informacyjny i nie musi oznaczac fizycznej przepustowosci,
> moze sluzyc do tunowania routingu zwiekszaniem metryki danego polaczenia.

[moze, nie musi, chyba..]

> Jesli to 622 Mega to o co chodzi?

[jesli...]

> Nie masz tez pewnosci czy to sa jedyne lacza do tych miast, poniewaz
> moga byc tez polaczenia miedzy Passportami po OSPFie.

[moga byc...]

> Moze jednak nie szalej z tymi insynuacjami - moze ..

[moze.. nie szalej]

> Widze ze nic nie wiesz.

[ciesze sie, ze mnie lubisz]

> Szkielet MTL jeszcze nie dziala bo Telenergo rowniez ssie.

[a polpak jest kochany bo ja chce na niego przejsc z telenergo bo costa
;>]

> Wiekszosc z tych polaczen jest zakonczona 2MB FR wiec o co chodzi?

[np. POL34 albo IPartners jest po FR :P]

> Na VC z UBR ograniczenia wprowadzaja switche Nortela, ktorych ograniczen
> nie widac.

[juz wiemy ze znasz sie na switchach Nortela]

> Bo kanal na swojej drodze moze miec sasiadow nie tylko polskiego pochodzenia.
> Cieszyc sie trzeba ze ma kontrakt CBR.

[i znow MOZE, a skad o tym wiesz? a moze Plich ciagnie po tych 50Mbit dupy
i chce zeby bylo predko? cieszyc sie trzeba ze w ogole dziala, no nie?]

> Interfejsy musza byc nie tylko w routerze ale i w switchach.
> Nie ma tez nieskonczonej liczby wlokien miedzy switchem a routerem
> jesli sa w rozlacznych lokalizacjach.

[jesli sa, a jesli nie sa? poza tym routerow moze byc kilka, niekoniecznie
jeden]

> Magellan Concorde to core switch Nortela.

[juz mowilem ze doceniam fakt, ze sie na Nortelu znasz]

> Alez sie nic nie znasz na technice...!!!

[zauwazylem ze mnie lubisz]

> Tu sie zaczyna lekko zgadzac. Ale widac ze tendencja jest taka ze
> sie nowych podlacza przez ATM do R1 a starych przelaczy za chwile.

> Zdziwilbys sie jak czesto posledni providerzy maja 1 Mega.
> Wystarczy popatrzyc na ich karty Telindusow, gdzie na zielono
> swieci tylko jedna dioda SQ.

[Jaki zwiazek?]

> A moze chicieli Eir 2M a Cir 768k? :)
> Bo specjalnie inaczej uslugi wysokiego CIRa na sie nie kupi.

[znowu moze... moze... moze...]

> Nigdzie nie sa wydluzane bez wiedzy zainteresowanych.

[dasz glowe? - zaczac szukac?]

> Za takie pieniadze jak w Polpaku to NIKT nie ruszy palcem.
> Zaloz Fundusz Wspomagania Pracownikow Polpaku to bedzie lepiej.

[to niech zmienia prace - tlumaczenie na poziomie leniwych lekarzy]

> Ty nie masz _miernego_ nawet pojecia z jakimi problemami oni sie borykaja.
> Jestes niekulturalny.

[tez Cie lubie]

> To ze np. ja mam CBR 6 Mega to moja prosba zamiast pierwotnych VBR 6/10 poniewaz
> ich linecardy w GSRze sie kszacza.
> A o nakladach tez nie mow bo do takich projektow sie stawia po 1-2 GSRze na
> Pop (czyli po miastach) i 7500 na paru acces klientow i lacza szkieletu
> nie po ATM-ie ale PacketOverSonet.
> BTW: Ciekawi mnie czyj jest GSR 12008 na Muranowie w Warszawie stojacy odlogiem
> od ponad miesiaca w konfiguracji typowo providerskiej 4 ATM i 4 POS wszystko OC3?

A ja mam slonia w karafce

I bardzo nie lubie dyrdymalow i domyslow na poziomie jeszcze wiekszym niz
moje ;> Ja mialem przynajmniej configi, reszte "reversowalem". Ty tylko
gdybasz...

--k