Re: Minister lacznosci oszalal?

Autor: Bart Ogryczak (B.Ogryczak_at_students.mimuw.edu.pl.no.spam)
Data: Tue 25 Jan 2000 - 01:28:47 MET

Dnia Mon, 24 Jan 2000 16:43:42 +0100, Marek Trenkler zeznaje:
>Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <smolik_at_stanpol.com.pl> w wiadomości
>do grup dyskusyjnych
>napisał:Pine.LNX.4.10.10001241014060.775-100000_at_irys.stanpol.com.pl...

>Uhuhu... Ostro... No cóż - to ja też: zawsze możesz wyjechać. Ale jeśli
>już, to radzę daleko, poza UE ;)
        Polecam lektury dyrektyw UE dotyczących telekomunikacji.
Możesz się również zapoznać z raportem Bangemanna.
Zgadnij do jakich wniosków doszli? Tak, zgadłeś należy jaknajszybciej
znieść wszystkie prawne ograniczenia (takie jak np. koncesje)
dla rozwoju struktur teleinformatycznych.

>Tylko w jednym wypadku: jeśli taksówkarz, który - jak przypuszcza
>policja - odwoził włamywacza, a na pytanie przesłuchującego o trasę,
>zasłania się tajemnicą zawodową :)
        A co to ma do konesji? Sprawdź ustawę o tajemnicy zawodowej,
o taksówkarzach tam nic nie ma. Zasłaniać tajemnicą może się dziennikarz
albo ksiądz.

>Wiesz równie dobrze, jak ja, że nie każdy jest w stanie przed
>podpisaniem umowy "prześwietlić" usługodawcę. Trzeba sporo wiedzieć, by
>takiego prześwietlenia móc dokonać - zakładając oczywiście, że
>przeswietlany udostępni wszystkie informacje.
        A tak będziesz wiedział, że usługodawca dostał koncesję, tak
jak 20 millionów innych. Przydatna wiedza.

>No właśnie, chodzi mi przede wszystkim o prawo do egzekucji i sądzę, że
>właśnie drogą koncesji można by je wreszcie wprowadzić.
        Mylisz władzę administracyjną z sądową. Poczytaj konstucję.
Kwachu Ci pewnie kiedyś przysłał.

>Gdzie i jak chciałbyś wprowadzić tę możliwość, jeśli zapanuje pełna
>dowolność w dziedzinie usług internetowych?
        W sądzie powszechnym.

>Ja się nie upieram, to nie muszą być koncesje - ale jeśli nie one, to co?
        Proces cywilny.

>Zapominasz chyba o drobiazgu: ślusarz otwiera zamki z polecenia osoby
>upoważnionej, np. właściciela mieszkania.
        Chyba, że jest nieuczciwy. Czyli ślusarz powinien mieć koncesję
MSW i być pod stałym nadzorem lokalnego komisariatu.

>Reasumując: prędzej czy później przyjdzie Bruksela i wyrówna, bez
>względu na to, ile bajtów w tej dyskusji zużyjemy.
        Dokładnie. Zniosą wszystkie Twoje ulubione koncesje.

bart

--
          "I'm working hard for the HardZone now, NOW!!"
          bart @ bart.w-wa.pl || http://www.bart.w-wa.pl