Re: Minister lacznosci oszalal?

Autor: Marcin Jagodzinski (marcinj_at_webcorp.com.pl)
Data: Sat 22 Jan 2000 - 00:10:47 MET

On Fri, 21 Jan 2000 22:46:51 +0100, "Marek Trenkler" <matren_at_provider.pl>
wrote:

> [...]
>miecza ginie... :)
>
>A co do meritum: oczywiscie, ze zly provider nie stwarza zagrozenia dla
>zycia, ale stwarza zagrozenie dla swoich klientow. Internet to juz
>wiecej niz zabawka. Zly provider moze oznaczac potezne straty w
>niejednej firmie. Malo tego - mialem juz do czynienia z
>providerem-oszustem i wlasnie brak odpowiednio restrykcyjnych przepisow
>sprawil, ze firma, ktora kiedys oszukala mnie i innych klientow,
>prosperuje dzis sobie w najlepsze. Nie bylo sie komu poskarzyc, mozna
>bylo co najwyzej isc do sadu - z wiadomym skutkiem.

No proszę, to ciekawa propozycja! Koniecznie powinna być możliwość
poskarżenia się, jakiś Srebrny Telefon Zaufania Ministerstwa Łączności! Na
razie jednak musi wystarczyć Ci sąd + pl.pręgierz.

>tego,
>
>Zostawmy kwestie fachowosci przyznajacych, zajmijmy sie fachowoscia i
>uczciwoscia uslugodawcow. Napisalem juz wczesniej: nie chodzi mi o to,

Już sobie to wyobrażam.

"Sz. Pan. Wielki Provider

        Decyzją Ministra Łączności zostanie Panu cofnięta koncesja na port
80, protokół HTTP, o ile w ciągu 7 dni nie dokona Pan uaktualnienia
oprogramowania Apache do wersji 7.0. Dodatkowo jest Pan wezwany na egzamin
z fachowości i przepisów BHP."

>by biurokratycznie utrudniac ludziom otwieranie firm internetowych. Przy
>odrobinie pomyslunku naprawde mozna by to zorganizowac w ten sposob, ze
>koncesje dostaje od reki kazdy chetny, ale zobowiazuje sie w niej do
>pewnych rzeczy, o ktorych tez juz pisalem, oraz przyjmuje do
>wiadomosci, ze w razie niewypelnienia tych zobowiazan, koncesje utraci.

Tak, myślę, że powinny być jeszcze kary finansowe za za duży ping. Koncesje
powinny być udzielane na każdy 1KB przepustowości łącza. Na okres próbny
dawać się powinno koncesję na

>Ponadto kazdy klient danego ISP'a powinien wiedziec, do kogo moze sie
>zwrocic w razie naruszenia jego praw. Bo przeciez nie do PIH-u czy do
>Federacji Konsumentow.

A do kogo się zwrócisz, jak się film nie podoba w kinie? Albo zupa była za
słona?

Sorry za ogólną zgryźliwość. Nic mnie nie mogło powstrzymać.

--
Marcin Jagodziński