Re: Minister lacznosci oszalal?

Autor: Piotr Kaczmarzyk (piotr_at_provider.pl)
Data: Fri 21 Jan 2000 - 03:24:14 MET

Marek Trenkler <matren_at_provider.pl> napisał:
> "Uwolnienie tej działalności umożliwi podejmowanie jej bez konieczności
> przejścia przez skomplikowane procedury administracyjne i powinno
> zwiększyć ofertę usługową" - powiedział minister.
> Zniesienie koncesji obejmie tylko udostępnianie zasobów informacyjnych w
> Internecie, np. oferowanie portali czyli stron, które zawierają różne
> informacje, a oprócz tego umożliwiają wejście "w głąb" Internetu" (jak
> np. Wirtualna Polska czy Onet). Zezwolenie będzie jednak potrzebne na
> transmisję danych. (...)"

Zaczynam sie powoli w tym gubic. Dotychczas koncesja nie byla potrzebna do
takich uslug jak oferowanie skrzynek pocztowych, stron WWW, portali, itp.

Byly koncesje na:
 - udzielanie dostepu do Internetu przez linie komutowane
 - udzielanie dostepu do Internetu przez lacza stale (przy czym kable
   sa dzierzawione od np. TP S.A.
 - udzielanie dostepu do Internetu przez lacza stale na wlasnych drutach
   (nie jestem pewien, ale do tego ostatniego trzeba miec jeszcze
   zezwolenie na kladzenie wlasnych kabli)

(kiedys dawniej koncesja na linie komutowane i stale byla jedna za 200 ECU,
pozniej (1999) to rozdzielili i komutowane sa za 200 ECU, a stale - w zal.
od obejmowanego obszaru)

Teraz Ministerstwo twierdzi, ze cos ma byc zniesione - m.in. koncesje na to,
na co nie bylo koncesji. Poniewaz informacje prasowe byly bardzo
niekonkretne zadzwonilem do rzecznika M.L. - dowiedzialem sie, ze zniesiona
zostanie koncesja na dostep do Internetu, a zachowana na transmisje danych.

No ale lacza stale na drutach dzierzawionych od TP S.A. to dostep do
Internetu czy transmisja danych? I to, i to? A wiec czy bedzie na to
potrzebna koncesja? Zostalem odeslany do doradcy ministra, do ktorego
jeszcze nie udalo mi sie dodzwonic.

I zeby jeszcze bardziej zamieszac z tym nazewnictwem: mam przed soba decyzje
o przyznaniu koncesji, na ktorej jest napisane: 'Minister Lacznosci (...)
podjal decyzje o udzieleniu koncesji na swiadczenie uslug
telekomunikacyjnych'. We wniosku byla prosba o linie komutowane i stale na
drutach od TP S.A.

Czy te uslugi telekomunikacyjne to to samo co transmisja danych? Kompletnie
juz nie rozumiem co oznacza co i co bedzie zniesione, a co nie. Czy ktos z
Was ma jakies jasniejsze informacje?

Pozdrawiam,

Piotr Kaczmarzyk