Re: Minister lacznosci oszalal?

Autor: Rafal Maszkowski (rzm_at_burza.icm.edu.pl)
Data: Fri 21 Jan 2000 - 03:03:08 MET

In article <868b54$11d$1_at_druid.ceti.com.pl>, Marek Trenkler wrote:
>Oto, jak powstaje plotka:
>Najpierw ktoś coś słyszał jednym uchem, ale nie chce mu się poszukać i
>sprawdzić, więc majaczy publicznie:
>potwierdzenia,
>Potem ktoś inny rozwija wątek i brnie w świat kompletnego absurdu:
>Następny ktoś pewnie napisze, że za miesiąc prąd do mieszkań będzie
>dostarczany tylko tym, którzy wykażą się aktualnym zaświadczeniem
>moralności od proboszcza.

Ja pamietam jak na TV satelitarna trzeba bylo miec zezwolenie. Teraz sa inne
czasy, ale przepisy dotyczace internetu sa w tym duchu.

> [...]
>
>"Uwolnienie tej działalności umożliwi podejmowanie jej bez konieczności
>przejścia przez skomplikowane procedury administracyjne i powinno
>zwiększyć ofertę usługową" - powiedział minister.
>Zniesienie koncesji obejmie tylko udostępnianie zasobów informacyjnych w
>Internecie, np. oferowanie portali czyli stron, które zawierają różne
>informacje, a oprócz tego umożliwiają wejście "w głąb" Internetu" (jak
>np. Wirtualna Polska czy Onet). Zezwolenie będzie jednak potrzebne na
>transmisję danych. (...)"
>
>Panowie - nie róbcie z tej grupy Radia Erewań!

To minister jest Radio Erewan. Po pieciu latach obowiazywania bzdurnych
przepisow napisanych przez dyletantow (przynajmniej internetowych) minister
chce zniesc koncesje na to, na co i tak nigdy nie byly wymagane, przynajmniej
taka pamietam oficjalna interpretacje ministerstwa sprzed kilka lat. Zreszta ta
interpretacja (owczesnego ministra) wykazywala gleboka nieznajomosc
reglamentowanych dobr, podobnie jak cytowana teraz wypowiedz (no, moze
dziennikarze przekrecili, oni tez nie lapia Internetu, tylko RFI umie przez 5
minut nie palnac wiekszego bledu mowiac o nim).

Wiec bedzie wolno stawiac serwery WWW bez zezwolenia (i chyba bylo wolno
zawsze). To postep na miare zniesienia wymogu zezwolen na odbiorniki TV
satelitarnej.

Pozostaja jeszcze koncesje na uslugi dostepu do internetu oraz zezwolenia na
dzierzawienie i zakladanie linii. Wymogi wprowadzono w 95 r. bez zadnego
uzasadnienia - bo i trudno by bylo wymyslec dlaczego obywatel nie moze innemu
obywatelowi umozliwic wysylania poczty za pieniadze.

Niedlugo po wprowadzeniu genialnych przepisow uczestniczylem w zdobywaniu
koncesji/zezwolen dla jednej z firm internetowych. Do dzisiaj nie wiem o co
chodzilo w formularzu i na co tak naprawde zezwalalo zezwolenie, ktore w koncu
przyszlo.

R.

--
Ale kto by mył ręce po przywitaniu się z mężem? - A. Fedorczyk