Re: polpak -> man (poznan) - koszmar...

Autor: Marcin Garstka (marcinga_at_man.poznan.pl)
Data: Tue 11 Jan 2000 - 12:43:15 MET

Wcale nie jest tak, ze MAN Poznan pakiety do TP-NET kieruje przez "jakis
dziurawy router u jednego ze swoich klientow". Mamy bezposrednie
polaczenie do sieci TP-NET (Ethernet 10Mbit/s). Adresy IP na tym
polaczeniu pochodza z puli TP SA. Niestety TP SA przydzielila te same
adresy jednemu ze swoich klientow oraz wpisala je do DNS-u. I stad w
traceroute pojawiala sie nazwa pewnej firmy. Adresy na polaczeniu
zostaly zmienione i juz powinno byc OK.

Pomiedzy MAN Poznan a TP-NET nie ma BGP (poslugujemy sie statycznymi
routingami). Jezeli wiec sa problemy, nie sa spowodowane przez BGP. Moga
natomiast wynikac stad, ze TP SA wysyla czesc pakietow do MAN-u Poznan
przez bezposrednie polaczenie, a czesc przez lacze TP-NET - POL-34 w
Lodzi (TP SA twierdzi, ze nie jest w stanie zrobic tego inaczej).

Jezeli ktos z naszych klientow ma problemy, prosze o przekazanie
dokladnych informacji PCSS. W takim przypadku postaramy sie wyjasnic
sprawe. Choc oczywiscie latwiej jest wyslac anonimowa wiadomosc na
news-y, kontakt bezposredni wymaga niestety pewnej dozy cywilnej odwagi.
Marcin