Re: Dziwny traceroute i inne...

Autor: Steven Jurczyk (steve_at_home.pl)
Data: Mon 27 Dec 1999 - 11:37:10 MET

>sprawa jest banalnie prosta. tpnet i dobrze ustawiony routing dynamiczny
>to rzeczy nawzajem sie wykluczajace :)

Akurat za to ze konkurencyjne sieci do tpnetu maja slabe lacza z tpnetem
wynika z oplat jakie sobie zyczy tpnet za uslugi na atm'ie - za sam peering
placi sie 4 razy wiecej niz za analogiczne lacze po fr z pelnym
routingiem... O pelnym routingu nie wspomne... Dlatego np. pol34 ma jedynie
10 mbit/s do tpnetu mimo ze potrzeby sa duzo wieksze - za to sie placi
cholendarne oplaty... Co do istniejacych jeszcze ale bedacych na wymarciu
bramek lokalny man<>tpnet - oficjalnie ze strony tpnetu zapewniaja one ruch
jedynie man<>tpnet w danym miescie... No i bramki te maja zazwyczaj dosc
statycznie ustawiony routing (obslugiwane sa przez routery wirtualne tpnetu
ktore nie umieja obslugiwac bardziej inteligentnych protokolow - np. bgp
;-)))

pozdrawiam
Steve