Re: Prawdziwy problem :-(

Autor: Marcin Jagodzinski (marcinj_at_webcorp.com.pl)
Data: Fri 29 Oct 1999 - 22:40:51 MET DST

On 29 Oct 1999 19:23:11 GMT, Lukasz Trabinski <lukasz_at_lt.wsisiz.edu.pl>
wrote:

>Nie, nie zajmuje i nie o to chodziło ;)
>Hmm, "pokrętna" odpowiedź miała na celu uświadomienie niektórym osobom, że
>zmiana osoby odpowiedzialnej za tworzenie/kasowanie grup w pl. to przekonanie
>do tego wszystkich adminów w PL, to że przestajemy już ufać Tomkowi, a
>zaczynamy komuś innemu itp. Jednak widzę, że niektórym trzeba sprawy wykładać
>łopatologicznie...

Pozwolę sobie zauważyć, że to co piszesz to nie do końca prawda, a zaufanie
jest tylko jednym z składników potrzebnych do pełnienia tej funkcji. Nie
wypowiadam się w kwestii sensowności zmiany osoby odpowiedzialnej za
Wiadomo-Co, ale mam nadzieję, iż powodem takiej -- ewentualnej -- zmiany
nie będzie utrata zaufania do niej.

> Abstrachując od sensowności takiego pomysłu
>- domyślam się, że sam wybór ewentualnej osoby również wzbudziłby niesamowite
>emocję (coś w rodzaju wyborów prezydenckich), byłyby obietnice przedwyborcze:
>"Głosujcie na mnie, ja napewno założę grupę pl.skootery.rowery itp." ;)
>" 1000 grup dla każdego" itp głupty...

Co do emocji: odpowiednie rozwiązanie problemu "ordynacji wyborczej" może
je nieco ostudzić: gdyby osobę taką wybierali np. administratorzy serwerów
news, argumenty wyżej wymienione przyczyniłyby się raczej do pogrzebania
szans kandydata. "Coś w rodzaju wyborów prezydenckich" jest praktykowane w
wielu krajach i na ogół są to kraje lepiej rządzone niż te gdzie wyborów
nie ma. A emocje... coż, trzeba nad nimi panować.

Marcin Jagodziński
Portfolio: http://portfolio.art.pl/ [update: 08.08.1999]
"XML is basically the subset of SGML
that Microsoft's developers could understand." Dan Lyke