Re: Precz z CENZURĄ na polskich news!

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Thu 28 Oct 1999 - 16:46:05 MET DST

Dnia 28 Oct 99 o godz. 15:05, Sławomir Białek napisal(a):

> zawierające tylko i wyłącznie to słowo to i owszem...
>
> zawierajace takie słowo wśród jakiejś większej treści często nie...
>
> a do czego zmierzasz?

Przesledz sobie taki watek:

* Lech Szychowski rzuca taki przyklad:

Easy_R <easy_at_kam.pl> wrote:

: Natomiast post w ISO czy w Unicode czy w windows-1250 zajmuje prawie
: tyle samo miejsca, a jednak sa te posty filtrowane :) Ot i
: niekonsekwencja adminow newsow :)

Post w US-ASCII, krótki i treściwy, bo zawierający wyłącznie
jedno słowo "c**j", też nie zajmuje za wiele miejsca. Uważasz,
że takie posty powinny się w związku z tym pojawiać:
(a) dowolnie często
(a) bardzo często
(b) jak najczęściej

* Na to ja:

To nie sprawa admina, jak czesto beda sie one pojawiac, lecz poziomu
kultury tego kto je wysyla, niestety...
Sprawa admina jest natomiast, ze *jezeli* taki post juz - ku przykrosci
wszystkich - sie pojawil, to *nie* powinien byc skasowany.

* Lech Szychowski:

: To nie sprawa admina, jak czesto beda sie one pojawiac, lecz poziomu
: kultury tego kto je wysyla, niestety...

Dokładnie. To samo tyczy się wiadomości w HTML, CP-1250 itp - choć
tu jest także czynnik braku wiedzy. Co do Rozgałęziacza i UTF, to
należy dodać jeszcze czynnik chęci siania fermentu :)

: Sprawa admina jest natomiast, ze *jezeli* taki post juz - ku przykrosci
: wszystkich - sie pojawil, to *nie* powinien byc skasowany.

O ile wiem, nie zostanie skasowany. Nie słyszałem o tym, żeby cancele
były generowane z takich powodów.

* Ja:

Dlaczego zatem cancele sa generowane z powodu HTML-a, CP-1250, rozdzielacza i
UTF?

* Na to wtracasz sie ty:

bo użytkownicy usenetu pl.* nie chcą burdelu w grupach.

* Wiec ja pytam:

Zatem posty ze slowem "ch**" to nie burdel?

* Na co ty stwierdzasz:

zawierające tylko i wyłącznie to słowo to i owszem...

Skoro - zgodnie ze slowami Lecha Szychowskiego - wysylanie postow w HTML-u
czy CP-1250 jest *tak samo* kwestia kultury wysylajacego, a nie sprawa
admina, jak wysylanie postow skladajacych sie tylko ze slowa "ch**", zas te
drugie nie sa kasowane, to nie powinny byc kasowane rowniez i te pierwsze.

Skoro - zgodnie z Twoimi slowami - te pierwsze sa kasowane, bo "uzytkownicy
nie chca burdelu w grupach", to posty zawierajace samo slowo "ch**", ktore -
jak sam potwierdzasz - *rowniez* stanowia burdel, *rowniez* powinny byc
kasowane.

Tymczasem rzeczywistosc jest taka, ze pierwsze sa kasowane a drugie nie.
Gdzie tu logika, gdzie tu sens?
Ot, i do tego zmierzam...
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa