Re: Precz z CENZURŻ na polskich news!

Autor: Wojtek Sylwestrzak (W.Sylwestrzak_at_icm.edu.pl)
Data: Wed 27 Oct 1999 - 21:51:28 MET DST

Jaroslaw Rafa wrote:
[...]
> Dla jasnosci, zeby ktos znowu nie przypisal mi czegos czego nie powiedzialem:
> ja bynajmniej NIE UWAZAM, ze *nalezy* pisac w HTML-u. Ale tez nie jestem
> wcale przekonany, ze takie posty nalezy *kasowac*.

a posty binarne na grupy tekstowe nalezy kasowac ?

> Dopoki nie przedstawiaja argumentow, tylko mowia "my uwazamy tak", to ja moge
> powiedziec "a ja uwazam inaczej" i nasze zdania sa rownoprawne.

zdania sa rownoprawne, natomiast za funkcjonowanie usenetu
nadal odpowiedzialni sa administratorzy, a nie Ty.
Dlatego to Ty powinienes szukac argumentow na poparcie swoich
tez, a nie oczekiwac ich od administratorow.

> Dopiero potrzebne sa jakies argumenty aby to rozstrzygnac. Jak dotad ich nie
> widzialem.
> Powtarzam, prosze o wskazanie argumentow, w jaki sposob uzywanie unikodu w
> postach zagraza stabilnosci calego Usenetu.

unikod to tylko szczegolny przypadek wysylania postow wysylania postow
w formacie niezgodnym z z przyjetym w polskich grupach tekstowych.
latwiej zrozumialbys o co chodzi, gdybys postaral sie myslec w kategoriach
bardziej generalnych.

> To, ze jest to zachowanie niewlasciwe i nie powinno miec miejsca.

W ogole lekcewazenie nie jest przyjemne, szczegolnie jesli godzi w ego
lekcewazonego. Ale zdarzaja sie gorsze rzeczy. Na przyklad z dwojga zlego
bardziej bylbym sklonny tolerowac lekcewazenie niz chamstwo.

> To, ze wg mnie tacy administratorzy nie pamietaja, ze to oni sa dla
> uzytkownikow, a nie odwrotnie.

a skad wniosek, ze administratorzy sa dla uzytkownikow ?
usenet jest dla uzytkownikow, zas administratorzy sa dla usenetu.
nie widze, zeby ta relacja byla przechodnia.

--w