Re: Precz z CENZURĄ na polskich news!

Autor: Lech Szychowski (lech7_at_pse.pl)
Data: Tue 26 Oct 1999 - 14:25:49 MET DST

Marcin Wieczorek <wieczor_at_polbox.com> wrote:

: Niekoniecznie. Nie wszystkie potrzebne Polakowi znaki są w ISO. Jeśli
: ktoś pedantycznie przestrzega reguł poprawnej pisowni to skorzysta
: chociażby z poprawnych cudzysłowów.

Fakt. Ale taka pedanteria jest rzadka.

: Poza tym w polskiej hierarchii jest przynajmniej jedna grupa
: (pl.hum.tlumaczenia, nie wiem czym zajmuje się pl.comp.tlumaczenia),
: która zyska po wprowadzeniu Unikodu

W tym przypadku jestem jak najbardziej _za_ dopuszczaniem umieszczania
w niej wiadomości zapisanych przy użyciu Unikodu. Co więcej, w zasadzie
jestem nawet za namawianiem do robienia tego :)

: a i na innych grupach widziałem posty ze wstawkami w innym języku
: zapisywanymi w fonetycznej transkrypcji na język polski (z braku np.
: cyrylicy). Odrzucanie a priori Unikodu uważam wiec za niewygodne.

To nie jest odrzucanie a priori. To jest odrzucanie z powodu
nikłej/żadnej zasadności użycia, która nie rekompensuje istniejących
wciąż pewnych uciążliwości odczytywania takich wiadomości.

--
	Leszek.
-- lech7_at_pse.pl 2:480/33.7                - REAL programmers use INTEGERS -