Re: Precz z CENZURĄ na polskich news!

Autor: Andrzej Bort (bort_at_ipartners.pl)
Data: Mon 25 Oct 1999 - 23:21:52 MET DST

Jaroslaw Rafa <raj_at_inf.wsp.krakow.pl> wrote:
> Znaczy, jak nie ma sily argumentow, to pozostaje argument sily? :-(((
> Nie uwazam, zeby wysylanie postow w unikodzie bylo sluszne, bo IMHO na
> newsy trzeba pisac tak, zeby WSZYSCY (a nie *wiekszosc*, nawet 99-
> procentowa) mogli to przeczytac, ale z drugiej strony jestem - o czym juz
> wielokrotnie pisalem - przeciwny samowoli administratorow, kasujacych z
> newsow to, co ich zdaniem jest niesluszne.

Ech, Jarku, a Ty dalej swoje mimo tego, że jako jedyny używasz takiego
oprogramowania do czytania newsów, które nie zachowuje References:...
Jak w przypowieści o tych, co to drzazgę w oku bliźniego widzą, ale
belki w swoim oku już nie...

I co teraz? Dopóki wszyscy nie będą używać oprogramowania obsługującego
References, to nie należy tego używać? Tak samo jest z iso-8859-2 (ale
nie z Unicode, przynajmniej na razie). Wszyscy używają iso-8859-2, z
tych osób ogromna większość śle w 8bit, czyli jest to do przeczytania
(pomijam przypadki złośliwego podsyłania iso/qp posiadaczom niepoprawnie
napisanych czytników, tylko na złość). Zresztą Twój upór dotyczący
czytania newsów przez listę dyskusyjną (mailową, o ile pomnę) jest
godzien lepszej sprawy -- istnieje conajmniej jedna bramka mail<==>news,
która zachowuje References (mówię tu o tym, co prowadzi Rafał Łukawski,
czyli o newsgate --- wiele osób z tego korzysta, i zachowuje się to
poprawnie[1]).

> Wladza - a bycie administratorem
> serwera news to niewatpliwie pewna wladza - niesie za soba takze
> zobowiazania, nie tylko prawo do rzadzenia. Pamietajcie o tym panowie.

Czy mówisz także o domowych serwerach news (których AFAIK jest całkiem
sporo)?

[1] mówię o poprawności w takim sensie, że nie robi setek wątków jak ta
    bramka, której Ty używasz.

--
Andrzej.Bort_at_ipartners.pl, Internet Partners Katowice  /My personal opinions/
Remember, God could only create the world in 6 days because he didn't