Re: Precz z CENZURĄ na polskich news!

Autor: Robert Redziak (rekin_at_flateric.lodz.tpnet.pl)
Data: Sat 23 Oct 1999 - 13:33:33 MET DST

On Fri, 22 Oct 1999 16:31:14 -0500, Pszemol <Pszemol_at_PolBox.com> wrote:

>I dlatego że jakaś mała grupka ludzi używa przestarzałego softwaru WYCINAĆ
>chcesz taki artykuł w ogóle, uniemożliwiając poozostałym 80-90% ludzi
>przeczytanie go mimo iż ich OE, Netscape czy Forte Agent z powodzeniem
>unicode obsługuje... Dosyć pokrętna i egoistyczna logika...

 Pszemolku? Czy robiłeś jakieś badania na ten temat? Skąd wiesz że to
 80-90%? A nawet jeśli to jeszcze mógłbyś wziąć pod uwagę ile postów
 generuje te 80-90%, może się okazać że nie jest to już 80-90%, a nieco
 mniej. Poza tym przyjmij Rybko do wiadomości że OE, NS i FA to nie jedyny
 software i reszta wcale nie jest tak przestarzała jak Ci się wydaje. A co
 do logiki, to już Ci któs powiedział. Zasady są takie jakie są a serwery
 nie są niczyje, należą do kogoś i często okazuje się tak że w interesie
 właściciela jest _nie obciążanie_ serwera dodtakową ilością informacji, a
 to Ty się musisz do tego dostosować.

>tymbardziej!) quoted-printable. No bo inny pretekst jest idiotyczny w
>kontekscie FAKTU, że druzgocząca większość użytkowników dysponuje
>klientami nie mającymi najmniejszych kłopotów z unicode. Jeśli Ty jeden i

 Napisałem, ta większość wcale nie musi generować takiej samej ilości
 postów. A już postów w unicode jest na szczęscie jak na lekarstwo
 (przynajmniej na tych normalnych grupach).

>Poza tym, do grzeczności należałoby, żeby przynajmniej te większe serwery
>stanowiące niejako backbone polskiego usenetu wysłały autorowi conajmniej
>e-mail, że jego artykuł został odrzucony wraz z powodem.

 I jeszcze może powinien sam się zgłaszać do Ciebie po nową porcję Twoich
 wspaniałych artykułów?

>NIE, To nie jest argument! Jeśli TOBIE nie chce się rozwiązywać łamigłówek
>jakich dostarcza Ci TWÓJ przestarzały czytnik to TWOJA sprawa, ale
>bezprawiem jest moim zdaniem USUWANIE ARTYKUŁU Z SERWERA tylko dlatego, że
>TY go nie chcesz czytać. Inni (a tych innych jest większość) chcą i nie
>maja żadnego problemu go czytać. Nie muszą też żadnych łamigłówek
>rozwiązywać bo większość ma dobre czytniki.

 A Ty jesteś arogancki i masz wszy na płucach [MSPANC]. Skąd u Ciebie
 przekonanie o takiej wielkiej poczytności Twoich postów?? Cóż to? Istnieje
 jakiś Fan Club Pszemola, który codziennie wysyła Ci setki maili z prośbą o
 nowe słowo od Proroka Usenetu? Mało kto normalny chce czytać natchnione
 Pszemolowe opowiastki na temat JSM/N (Jedynie Słusznego
 Mailera/Newsreadera), większość ludzi nawet nie wie kto to ten Pszemol,
 ich tylko interesuje by bezproblemowo podyskutować o swoim hobby, czy
 sprawach zawodowych, bez wnikanie w nowe wspaniałe funkcje JSM/N.

>zasadzie zawsze i wszędzie a tylko tam gdzie to niezbędne. Ale unikod?
>To, że kilka procent ludzi nie potrafi doczytać się kilku ogonków? Tekst
>na siłę wciąż jest czytelny! Jeśli ktoś ceni sobie jakąś zaletę starego

 A po co Ci ten unikod skoro i tak piszesz po polsku i ewentualnie po
 angielsku? Do tego wystarczy spokojnie ISO. Poza tym nie mam zamiaru
 czytać czegokolwiek na siłę i posty w unikodzie posyłam do /dev/null.

>czytnika ponad suportowanie MIME to jego PRYWATNA sprawa - nie może on
>jednak narzucać swoich preferencji innym USUWAJĄC artykuł, który z
>powodzeniem byłby czytelny dla wielu.

 Chyba że jest właścielem serwera, i co mu zrobisz? Poskarżysz się mamusi??
 Załóż sobie własny serwer, wrzuć weń pieniądze, utrzymuj przy życiu,
 staraj się by chodził jak najwydajniej i jeszcze oczekuj że ktoś Ci za to
 podziękuje tak jak Ty to robisz w tej chwili, mimo że w jakiś tam sposób
 korzystasz z czyjejś uprzejmości, jak i my wszyscy. Marudzić będziesz
 mógł, gdy będziesz płacił za postowanie i czytanie, słowem za utrzymanie
 serwera.

>Obcinanie artykułów już na poziomie serwera robi urawniłowkę w dół podczas
>gdy jest możliwość aby odciąć sobie niechciane artykuły lokalnie, po
>SWOJEJ stronie modemu nie przeszkadzając innym.

 Cancelowanie artykułów na poziomie serwera ma tą zaletę że zmniejszasz
 obciążenie serwera śmieciami (każdy taki artykuł jednak coś tam w spoolu
 zajmuje i jest wiele razy ściągany w ciągu doby, przemnóż to przez liczbę
 nawiedzonych Pszemoli, Bab Kujanych i innych "proroków" a wyjdzie z tego
 niezły kawałek informacji).

 Pozdrawiam ale chyba po raz ostatni, masz rację Pszemolu, czas dojrzeć i
 wetknąć Cię pomiędzy Tobie podobnych. Tanie rozrywki zostawmy komu innemu.

--
------------------------------[rekin_at_supersonic.pdi.net]---
---[Burn! Burn! Yes, Ya gonna burn!!]----------------------