Re: Bannery. Na co komu one.

Autor: Robert R. Wal (rrw_at_reptile.eu.org)
Data: Wed 20 Oct 1999 - 13:14:00 MET DST

On 99.10.19 Piotr Auksztulewicz pressed the following keys:

> Świetnie. W takim razie proszę mnie uświadomić, czym różni się WWW
> od telewizji, że nieoglądanie reklam na WWW jest kradzieżą,
> a nieoglądanie reklam w TV - nie.

Dorota ma rację w jednym punkcie -- nie ma możliwości zliczania odbiorców
reklamy telewizyjnej, dlatego sprzedaż przestrzeni reklamowej odbywa się
hurtowo, na podstawie danych statystycznych o oglądalności danego programu
w danym paśmie. Natomiast sprzedaż przestrzeni reklamowej na WWW umożliwia
sprzedaż ,,detaliczną'' tej przestrzeni, z naliczaniem opłaty od każdego
oglądającego ją człowieka. I kiedy taki człowiek nie ściągnie tej reklamy
(bo wyfiltruje ją proxy) sprzedający przestrzeń reklamową nie otrzyma
pieniędzy.

Ale i tak mam to gdzieś. Autorom takich serwisów wydaje się, że ja oglądam
te serwisy po to, żeby sprawić im radość, a ja je przeglądam tylko ze
względu na ich treść. Jeśliby serwis był naprawdę dobry i niezbędny mi do
życia (etc.) to zgodziłbym się na dodatkowe utrudnienia w dostępie do
niego, jak reklamy, opłaty itp.

Ale, wszystko to musi opierać się na indywidualnej umowie między
czytelnikiem/oglądaczem/surferem, a twórcą serwisu, umowie zawartej wprost.
A nie domniemaniach i oskarżeniach, jak te, które padają w tym wątku. Jeśli
przy wejściu do jakiegoś serwisu zobaczyłbym warunki korzystania z serwisu,
które mi nie odpowiadają, to po prostu bym z niego nie korzystał i tyle.

Dokładnie taki mechanizm selekcji zastosowałem wobec przeładowanej
reklamami prasy komputerowej -- praktycznie nie kupuję już żadnej od kilku
lat, bo ta wiedza w czystej postaci okazała się dostępna gdzie indziej, za
darmo. A nawet gdybym musiał płacić za wiedzę w czystej postaci, to bym to
zrobił, a nie wyrzucał pieniądze na 100+ stron kolorowego szumu
informacyjnego w połowie wypełnionego bezużytecznym dla mnie reklamowym
śmieciem.

Robert

--
Od ,,przyjaciół'' chroń mnie Panie, z wrogami poradzę sobie sam.