Re: Bannery. Na co komu one.

Autor: Lukasz Kozicki (adresu.szukaj.w.sigu_at_it.pl)
Data: Wed 20 Oct 1999 - 14:14:20 MET DST

Michal Jaskolski wrote:

> Według mnie z tego typu programów będzie korzystało nie więcej niż kilka
> procent internautów.

IMVHO - liczba ta stale będzie rosła. Z artykułu można wywnioskować, że na zachodzie już jest znacząca, a w Polsce... No cóż - witryny są coraz cięższe, a szerokość pasma teransmisji w Polscr rośnie baaaaardzo powoli.

> Niektórym reklamy nie przeszkadzają, niektórzy nie
> wiedzą o istnieniu blokerów,

W sumie, zaczynając ten wątek, miałem m.inn. zamiar nieco 'upowszechnić' blokery.

> inni nie mają czasu albo umiejętności żeby je zainstalować,

Niczym się to nie różni od instalacji jakiegokolwiek programu - wizard i hajda (pod windows; pod unices można chyba postawić ręcznie server proxy i tak go skonfigurować, by nie przepuszczał obrazków o określonych rozmiarach)

> a jeszcze innym przeszkadza fakt, że blokery mogą zaburzyć
> wygląd niektórych stron (np. eliminując elementy graficzne o rozmiarze
> 468x60, które nie są bannerami).

primo - zamiast grafiki (w każdym razie w WW) możan wstawiać rozciągnięty jednopixelowy gif (konpozycja strony pozostanie bez zmian) i jakiekolwiek "luki" w wieloczęściowej grafice zostaną łatwo zauważone.

secundo - wymiarów bannerów jest więcej, ale i tak IMHO prawdopodobieństwo trafienia akurat w "trefny" rozmiar nie jest aż tak wielkie.

> Michał Jaskólski

Pozdrawiam,

--
Łukasz Kozicki   mailto:lkozicki_at_atelier.pl   http://bluepages.atelier.pl/