Re: Bannery. Na co komu one.

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Mon 18 Oct 1999 - 14:26:07 MET DST

Dnia 18 Oct 99 o godz. 14:00, Dorota Nicewicz-Modrzewska napisal(a):

> To tak jakby twierdzic, ze socjalizm jest lepszy od kapitalizmu...
Bynajmniej.
Twierdze, ze po prostu wiekszosc serwisow internetowych *nie jest w stanie*
utrzymac sie z reklam. Jezeli chodzi o utrzymywanie sie z reklam, to na
rynku w skali Polski jest miejsce moze dla dwoch-trzech najwiekszych serwisow.
Cala reszta musi znalezc sobie inne zrodlo finansowania, a prowadzenie
serwisu traktowac jako hobby i/lub promocje wlasnej osoby czy firmy, w kazdym
razie dzialalnosc spoleczna.
Wszyscy analitycy rynku internetowego potwierdzaja, ze tak naprawde wiekszosc
serwisow internetowych caly czas jest na deficycie. Prawie nikt ("prawie" -
tzn. z wyjatkiem tych kilku najwiekszych) nie osiaga istotnych zyskow
z reklam. I moim zdaniem jest to stan stabilny, ktory bedzie sie
utrzymywac nadal...

A nazywanie stosowania programow wycinajacych reklamy "zlodziejstwem" jest
juz IMHO duzym naduzyciem. Prosze, udowodnij mi, ze ktos tu robi cos
niezgodnego z prawem. Slucham?
Czy - stosujac Twoja analogie - zlodziejstwem jest rowniez, jezeli nie czytam
reklam w gazetach, wyrywajac je i wyrzucajac do kosza (a tak robie, jezeli
reklamy sa na osobnych stronach - niektore gazety, np. wiekszosc czasopism
komputerowych, sa pod tym wzgledem bardzo przyjazne czytelnikowi :-)), czy tez
nie ogladam reklam w telewizji, wychodzac w ich trakcie do kuchni zrobic
sobie herbate?
Ty, jako tworca serwisu, masz swobode decyzji o umieszczaniu w nim reklam
badz nie. Ja, jako odbiorca, mam swobode decyzji, czy chce te reklamy
ogladac, czy nie. NIE MASZ PRAWA NAKAZYWAC mi ogladania reklam!!!
Poza tym zupelnie nie rozumiem podnoszenia krzyku o programy wycinajace
reklamy, gdy mozna sobie po prostu wylaczyc w przegladarce ladowanie obrazkow
i tez nie bedzie sie widzialo reklam. Przeciwko temu jakos nie protestujesz,
a kazda przegladarka ma standardowo taka funkcje. Chcesz zabronic wyposazania
przegladarek w te funkcje, i zakazac uzywania np. Lynxa? Bo to przeciez
"zlodziejstwo"...
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl