Re: Domenowy interes

Autor: Marek Baczek (mgb_at_qdnet.pl)
Data: Wed 13 Oct 1999 - 23:59:41 MET DST

Szymon Nitka <Sz.Nitka_at_kocham.gdansk.pl> wrote in message

> Jak wszystkim wiadomo - jeden z najlepszych interesów w Sieci
można
> zrobić na domenach.

No nie wiem, kilka glosnych transakcji na swiecie wobec ilus milionow
zarejestrowanych domen - marginalny rynek, ale "przebitka" moze byc
niezla :)

> Dziś osobiście zetknąłem się z poznańską firmą (nawet bez strony
www),
> która interes w ten właśnie sposób ma ochotę zrobić. "Ma ochotę" -
bo czy
> więcej jej się uda...?

Ja bym sie o nich nie martwil, jesli trafia na 1 (slownie jednego)
frajera to im sie koszty z nawiazka zwroca, poza tym to ich pieniadze
zostaly zainwestowane w rejestracje domen wiec ich problem.

> W rozmowie na temat odkupienia tejże domeny (pewna_nazwa.com)
usłyszałem
> cenę wyjściową - 100,000 złotych...! Wyrażajac zdziwienie,
usłyszałem, że
> firma ta ma zarejestrowanych 1000 (!) domen i będzie czekać, aż
wszystkie
> będzie mogła sprzedać za 100,000 czy 200,000 złotych.

Bardzo smieszne, sypnij przykladami to sie usmiejemy wszyscy razem :)

> Do czego prowadzi taka polityka? Do tysięcy zarezerwowanych
domen,
> których nikt nigdy za taką cenę nie kupi? Bo - czy to możliwe, żeby
w ciągu
> najbliższych lat w Polsce dokonano takiej transakcji?

Taka polityka nie prowadzi do niczego poza spekulacja domenami, na
takiej samej zasadzie ludzie spekuluja ziemia wykupujac tereny aby je
odsprzedac za kilka lat. Rowniez w urzedach patentowych na calym
swiecie rejestruje sie nazwy towarowe "do dalszej odsprzedazy".
Interes nieco na pograniczu, ale jednak legalny. Ryzykuje sie tylko
sprawa sadowa w wypadku rejestracji nazwy zastrzezonej, w Polsce juz
bylo kilka takich spraw ze skutkiem dosyc watpliwym :(
Tysiace "pustych" domen IMHO nikomu nie przeszkadzaja (od strony
technicznej), poza tymi, ktorzy lubia sie bawic w statystyki. Ale za
kilka lat, jak juz sie wyczerpie slownik, to domeny moga jednak pojsc
w gore - tylko ktore?

---
Marek Baczek      http://www.qdnet.pl/