Re: LAN, dial-up a grupy news

Autor: Marcin Labuda (martin_at_task.gda.pl)
Data: Tue 12 Oct 1999 - 11:41:12 MET DST

Trane <trane_at_w.pl> wrote:
[...]

> Witam

> Odpowiadam sam sobie - jestem dosc uparty i poswiecile 3 godziny w
> Inecie
> w sobote na zbadanie kilkunastu polskich serwerow news. Wnioski sa
> ciekawe;-)
> 1. Administratorzy poszczegolnych serwerow podchodza bardzo
> indywidualnie
> do stosowania cancelboot, przez co pojawiaja sie rozne ilosci
> postow na tych
> samych grupach, ale pobieranych z roznych serwerow

Na wiadomosci kontrolne albo sie zezwala, albo nie. No chyba, ze serwer
zezwalajac na nie nie potrafi ich zweryfikowac. W takim wypadku moga
pojawic sie znaczne roznice.

> 2. Sytem feed'ow jest niedoskonaly

???

> 3. Pojawiaja sie awarie pracy poszczegolnych serwerow, a informacje o
> tym na
> pl.komunikaty - rzadko ;-)

Awarie serwerow news (chodzi o oprogramowanie) zdarzaja sie bardzo rzadko.
Jezeli jednak juz cos takiego sie stanie, to informuje sie o tym raczej na
stronach www. Ja robie to na http://news.task.gda.pl. Nie widze potrzeby,
aby trabic o tym na p.i.k gdy awaria nie trwa dluzej niz powiedzmy 3h.
Poza tym chyba przyznasz, ze niewielki jest sens wysylania informacji na
p.i.k o awarii serwera news, gdy ten serwer lezy.

> Zadalem sobie duzo trudu subskrybujac pl.comp.nowe-programy z roznych
> serwerow i praktycznie z kazdego jest inna liczba postow (dla 1
> konkretnego
> dnia)...

Roznice moga wynikac takze z opoznien w dystrybucji feed'ow. Nie oznacza
to jednak, ze jest jakis problem.

> To jest po prostu kaszana... A zdecydowanie najgorzej wypada
> chyba najbardziej popularny news.tpnet.pl....

Tam nie pracuje INN.

> Chyba EOT...

Raczej FUT we wlasciwsze miejsce.

--