Re: LAN, dial-up a grupy news

Autor: Trane (trane_at_w.pl)
Data: Tue 12 Oct 1999 - 23:21:40 MET DST

Użytkownik Marcin Labuda <martin_at_task.gda.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:1t3802fdc6i2758n460%martin_at_korweta.task.gda.pl...

| Na wiadomosci kontrolne albo sie zezwala, albo nie. No chyba, ze
serwer
| zezwalajac na nie nie potrafi ich zweryfikowac. W takim wypadku moga
| pojawic sie znaczne roznice.

O to m.in. mi chodzilo - niekiedy bardzo znaczne roznice IMHO
podwazajace sens i idee dzialania grup news - vide dane z 24.09.99.
kiedy z jednego serwera przyszlo 40 postow, a z drugiego 9, a czekalem
na "opoznienia" w dystrybucji feed'ow do 09.10.99. - chyba
wystarczajaco dlugo?!

| Awarie serwerow news (chodzi o oprogramowanie) zdarzaja sie bardzo
rzadko.
| Jezeli jednak juz cos takiego sie stanie, to informuje sie o tym
raczej na
| stronach www. Ja robie to na http://news.task.gda.pl. Nie widze
potrzeby,
| aby trabic o tym na p.i.k gdy awaria nie trwa dluzej niz powiedzmy
3h.
| Poza tym chyba przyznasz, ze niewielki jest sens wysylania
informacji na
| p.i.k o awarii serwera news, gdy ten serwer lezy.

To jest calkowicie logiczne, chociaz o ile dobrze pamietam, kilka dni
temu pojawila sie informacja na p.i.k. od pani Agnieszki z
news.tpnet.pl o czasowym wylaczeniu serwera news chyba w
poniedzialek...

| Roznice moga wynikac takze z opoznien w dystrybucji feed'ow. Nie
oznacza
| to jednak, ze jest jakis problem.

Masz prawo to zjawisko w ten sposob interpretowac - byc moze sie
czepiam, ale...
vide dane z 24.09.99. kiedy z jednego serwera przyszlo 40 postow, a z
drugiego 9, a czekalem na "opoznienia" w dystrybucji feed'ow do
09.10.99. IMHO j e s t to problem...

| Raczej FUT we wlasciwsze miejsce.

Nie wydaje mi sie, ze ja, skromny user, bylbym w stanie cokolwiek
wywalczyc w tej materii. Gdybym mial lacze stale i dwa kompy do
dyspozycji - to chetnie... Ale nie przez dial-up via Tpsa. A moze ktos
z laczem stalym sprobuje zrobic cos podobnego, tylko bardziej
profesjonalnie?

Dziekuje bardzo za dosc wyczerpujace informacje.

--
Pozdrowienia
Trane