Odp: ceny z kosmosu???

Autor: Marek (adres_at_na.dole.wiadomosci.pl)
Data: Sun 10 Oct 1999 - 22:06:48 MET DST

> W kategoriach medycznych zapewnie nie.
> Callbacki za stala oplate to zjawisko oparte na tym ze rozliczenia miedzy
> TPSA
> a innymi operatorami sa postaci: kazdy bierze swoje.
> Jak sie to unormuje za sprawa nowej ustawy telekomunikacyjnej to takie
> calbaczki
> znikna i beda tylko troche tansze od normalnego dialupu.

Ale zawsze zostaje rodiodostep. Pierwsze kroki w Warszawie
juz zostaly zrobione przez City SOS (czekam z niecierpliwoscia,
mam nadzieje ze nie bedzie tak jak z AC, ze narobili nadzieji a
potem okazalo sie ze z duzej chmury maly deszcz).
Tak z ciekawosci: dlaczego radiodostep jest tak malo popularny
wsrod ISP? Trudnosci techniczne? Czy bardziej prawne
(pozwolenia, koncesje)?

> Astercity daje dosc dobra teraz jakosc ale doklada na razie do interesu.
> Zacznie
> zarabiac przy stukrotnie wiekszej liczbie abonentow, co bedzie wtedy z
> przepustowoscia
> to nie chce myslec.

100 razy wiekszej? Przy tym tempie to bedzie ~ 5000r. Podlaczyli pewna
liczbe abonentow i nic nie robia dalej :-(( Wyglada jakby zabraklo
im koncepcji na przyszlosc, chociaz nie wiem bo nie udzielaja zadnych
informacji o planach rozwoju ani o niczym innym.

> A i owszem sa przywatni aboneci zarabiajacy z odnajmowania lacza na
osiedlu.

Ale to juz chyba nielegalne. Wyczytalem gdzies ze dopoki jest to
amatorszczyzna
i nikt (oprocz ISP) na sprawie nie zarabia, to nie trzeba koncesji, inaczej
i owszem.

Pozatym chodzilo mi o co innego: po prostu kiedys robilismy sobie wyliczenia
jak tu podlaczys siec blokowa do i-netu i wyszlo nam, ze porownujac lacze
115200 i 2M to to drugie jest 2 razy drozsze, ale az 17 razy szybsze i o
taka
dysproporcje mi chodzilo.

pzdr,

--