Odp: ceny z kosmosu???

Autor: Pawel Sikora (psi_at_polbox.pl)
Data: Sun 10 Oct 1999 - 02:37:56 MET DST

Użytkownik Marek <adres_at_na.dole.wiadomosci.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:6K_K3.17618$F5.279502_at_news.tpnet.pl...

> [...]
>
> 1. za modemy i linie i tak trzeba placic samemu u wiekszosci ISP,
> w tym i w Polboksie. Na przykladzie tej firmy: lacze 115200 bez
> kosztow dzierzawy lacza i modemow kosztuje 600 pln (+VAT),
> a z w/w 950 pln (+VAT). jak widac roznica 350 pln - wcale niemala.
> tanszej mozliwosci nie ma - kiedys bylo lacze 33.6 ale "Z dniem 01.06.1999
> r.
> zakończyliśmy przyłączanie nowych Abonentów.". Zreszta kogo bylo
> stac na 250 pln (+VAT +koszty dzierzawy linii od tepsy)? Firme - pewnie
> tak. Osoby prywatne? Raczej nie (poza nielicznymi wyjatkami).

Zgodnie z takim jednym wulgarnym przyslowiem Abonenci, ktorzy
najmniej placa - najwiecej wymagaja. Naprawde uzeranie
sie z takimi przypadkami czynilo sprawe NIEOPLACALNA!
A w firmach prywatnych to slowo to najciezszy grzech.

> 2. niektorym firmom jednak oplaca sie oferowac uslugi klientom
> prywatnym np.
> - www.city.internet.pl oferuje lacza radiowe za 50 pln (+VAT) (W-wa)
> - www.astercity.net takze zapewnia internet za calkiem rozsadna oplate
> (W-wa)
> - www.poznan.supermedia.pl oferuje callback za 69 pln (Poznan)
> - www.medianet.pl oferuje takze callback za stala oplate (chyba w
> Szczecinie?)
> - teoretycznie takze HIS, ale to akurat glupi przyklad
> To co z nimi? Wariaci?

W kategoriach medycznych zapewnie nie.
Callbacki za stala oplate to zjawisko oparte na tym ze rozliczenia miedzy
TPSA
a innymi operatorami sa postaci: kazdy bierze swoje.
Jak sie to unormuje za sprawa nowej ustawy telekomunikacyjnej to takie
calbaczki
znikna i beda tylko troche tansze od normalnego dialupu.
Astercity daje dosc dobra teraz jakosc ale doklada na razie do interesu.
Zacznie
zarabiac przy stukrotnie wiekszej liczbie abonentow, co bedzie wtedy z
przepustowoscia
to nie chce myslec.

> A moze lepiej przyznac, ze wiekszosci ISP (w tym Polboksowi) nie chce sie
> oferowac uslug klientom prywatnym? trudno ciagle udawac ze tylko tepsa
jest
> przeszkoda dla rozwoju internetu w Polsce. bo niewatpliwie jest, ale nie
> jedyna.

Owszem jest rowniez jeszcze jedna: CENA.
Wygodny dostep z omienieciem POLPAK-U za granice kosztuje sporo. np
95.000 PLN za dedykowane 2Mbps.

> rozsadne oferty przepustowac/cena u ISP zaczynaja sie dopiero przy ASDL.
> Gdyby udalo mi sie zebrac, powiedzmy 25 osob to zrobienie ASK i 2M do np.
> Polboksu zalatwilo by sprawe (oczywiscie przy zalozeniu ze tepsa zgodzila
> by sie za zestawienie lacza). Ale w wiekszosci przypadkow to nierealne,
> w moim tez :-(((.

A i owszem sa przywatni aboneci zarabiajacy z odnajmowania lacza na osiedlu.
Mysle ze na plus Polboxu policzyc mozna ze nic nie ma przeciwko takim
inicjatywom.
BTW. Bywaja i takie absurdy ze w jednym budynku sa cztery lacza po 128k
bo sie firmy nie moga/nie chca dogadac zeby razem wziac 2M i sobie
podzielic.

> Przeciez nikt nie zabrania zadnej firmie zlozenie wniosku do MLna koncesje
> i udostepnianie internetu na takich zasadach jak np AC czy City SOS.
> Wiem za latwiej zarobic na firmach, ale to zrodlo moze sie kiedys
> skonczyc, moze czas o tym pomylec?

Zrodlo sie nie skonczy. Predzej konkurencja sie powykancza.
Vide alians UPC z PTK przeciw AsterCity.

Poza tym zawsze zarabiac sie bedzie dobrze na wiedzy.
Czy to sprzedawanej wprost czy zaprzeganej do pracy
w nowych projektach generujacych kase.

Pawel/