Re: SPAM z adresu ewps.com.pl -- podjęteprzeze mnie dz

Autor: Marek Trenkler (matren_at_provider.pl)
Data: Thu 30 Sep 1999 - 19:36:31 MET DST

moa <moa_at_z.pl> napisał:

> no i co dalej? wyobrażasz sobie że cała ta banda stwierdzi: "ooo...,
> zamkneli nam naszą wspaniałą p.c.n-p... buuu... co my teraz zrobimy,
> aaa... -musimy zacząć kupować legalne programy i rejestrować share."
>
> dlatego uważam że już dawno powinno się utworzyć pl.warez i pl.hack
> (albo nawet .hackeurz) i byłby spokój.

Po pierwsze - nie nazwałem i nie nazywałbym tego środowiska bandą - to
chcę wyraźnie zaznaczyć.

Po drugie - coś się zaczęło dziać w tej grupie: posty z pytaniami o
cracki i warezy znikają bardzo szybko. Nie wiem, kto je kasuje ani
dlaczego, ale fakt taki ma miejsce.

Co do Twoich propozycji: pl.hack czy hacking - owszem. Wedle mojej
wiedzy, istnieje spora grupa hackerów wręcz pożytecznych i działających
w oparciu o pewną swoistą etykę. I niech sobie w swoim środowisku
rozmawiają i wymieniają doświadczenia - czemu nie? Zresztą wiem też, że
takie forum istnieje, a jednym z jego uczestników jest, zupelnie zresztą
oficjalnie, ...policjant z KGP, zajmujący się zwalczaniem przestępstw
komputerowych. O adres tego forum nie pytaj, bo go nie znam, nigdy mnie
to nie interesowało.

Natomiast pl. warez - IMHO absolutnie nie, bo z równym powodzeniem można
by stworzyć w majestacie prawa listy dla włamywaczy, złodziei
samochodów, plagiatorów prac magisterskich itp. Warezy były, są i będą,
nie da się tego wyplenić, ale też na pewno nie należy popierać poprzez
tworzenie dla nich zupełnie legalnych giełd. Przecież byłoby to jakby
legalizacją kradzieży oprogramowania, na zasadzie: "tu - wolno". Nie,
nie wolno. Ani tu, ani gdzie indziej.

--
Pozdrowienia/Greetings/Gruesse von
                Marek Trenkler