Re: SPAM z adresu ewps.com.pl -- podjęte przeze

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Tue 28 Sep 1999 - 03:14:54 MET DST

darecki_at_spray.atcom.net.pl (Dariusz Margas) writes:

> Masz do wyslania powiedzmy 10000 listow. Duzo, ale jak je pogrupujesz
> wedlug serwerow (zakladam, ze wszystkie sa "krajowe"), to okaze sie, ze...
> no nie wiem, ale bedzie ich pewnie ze 100. Teraz generujesz "paczki",
> czyli listy z BCC zawierajace liste (wedlug wlasnego uznania) 10-100
> userow z jednego serwera. Laczysz sie z 02021(24)22 i _wysylasz_.
> Wysylasz, czyli laczysz sie z wlasciwym serwerem, na ktorym sa te wlasnie
> konta, ktore zawiera list. Serwer grzecznie bierze list, bo jest do niego.
> Potem z nastepnym, nastepnym, itp.

Na to jest bardzo proste lekarstwo. Bez wpisywania jakichkolwiek
adresow, baz itp.

Po drugim RCPT TO: dostajesz 10 sekund przerwy. Po drugim - 60 sekund,
i tak dalej, do pewnej granicy. Jednoczesnie nie odbierasz zbyt wielu
polaczen od tego samego komputera, a i tak po polaczeniu troche czekasz.
Zalatwia wszystkich takich spamerow dialupowych, i w niczym nie przeszkadza
normalnym uzytkownikom.

Inna sprawa, ze tak cos mogloby troche pomoc na darmowych SMTP.

> Ale to akurat dobry przyklad. Dawniej spamem nazywano list wielokrotnie
> wyslany do tej samej skrzynki (ten sam list) i chyba slusznie.

Nie, taki list nazywano mailbomba. Spam nie mowil nic o skrzynkach.

> dzisiejszych czasach kazdy jest spamerem, jesli wysyla kilka listow. Dawne
> listy czesto wlasnie powodowaly jakies DoS'y (chocby tylko zapchanie
> quoty) i dlatego byly tepione, wcale nie z koniecznosci ich kasowania
> (ktora to czynnosc, jak sadze, stala sie ostatnio tak trudna, ze niektorzy
> chca nawet odszkodowania).

Slaba masz pamiec.

> IMHO otrzymanie jednego listu o nieruchomosciach nie jest powodem do
> takiego zametu (zaraz abuse, prokuratura, wylaczanie, itp). Wystarczylo go
> skasowac.

Z drugiej strony - dlaczego moja firma ma placic za to, ze ktos wysyla
mi niechciana przeze mnie korespondencje? I to wiedzac, ze na 99.9%
(takie sa mniej-wiecej wskazniki) sobie tego nie zycze?

Nawet niech to bedzie te 5zl miesiecznie - dlaczego ktos ma mi krasc 5 zl
i zmuszac mnie do wydania kolejnych 5 zl na obrobke spamu?

--
Krzysztof Halasa
Network Administrator