Re: SPAM z adresu ewps.com.pl -- podjęte przeze mnie

Autor: Dawid Kuroczko (qnex_at_atlantis.ssw.krakow.pl)
Data: Mon 27 Sep 1999 - 15:22:42 MET DST

27 września, godzina 11:50, na pl.internet.polip pisze Jaroslaw Rafa:
> [...]
                                 ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> A gdyby ci palanci nie zyskiwali niczego, czy to by zmienilo Twoje
> nastawienie?

Przeczytaj podkreślony fragment. :>

> Jest np. kilku takich maniakow, ktorzy notorycznie wysylaja sazniste spamy o
> tematyce religijnej czy tez pseudoreligijnej. Juz kilka razy od nich to
> dostalem. To dokladnie odpowiada przypadkowi z powyzszego porownania...

Windows prawda(C)Anetek. Myślisz, że oni _przypadkiem_ do Ciebie
wysłali? Że chcieli wysłać do nowego zwolennika, ale palec im się
omsknął, nie zauważyli Ciebie w liście adresatów i wysłali???

Wg mnie o wiele lepszy jest przykład z demonstrantami. Oni chcą
osiągnąć pewien cel ("zysk" czy to materialny czy ideowy), żeby to
osiągnąć, muszą się pokazać, przykuć uwagę innych. Demonstrantów
Windows obchodzi, czy zdążysz do pracy, czy nie, ważne żeby ludzie
widzieli, że demonstranci chcą pieniędzy/czegoś tam. Spamera, czy
to "ideowego", czy to "zarobkowego" Windows obchodzi ile Ty zapłacisz
za ściąganie spamu, ile czasu zmarnujesz na kasowanie tego, oni chcą
jak najszerszego grona odbiorców, w nadzieji, że wśród wielu osób
znajdą się jednostki podatne na ich wpływ.

Gdyby spamerzy nie mieli jakiegoś celu, nie chcieli czegoś zyskać,
nie wysyłaliby tego (nie dotyczy osób chorych psychicznie ;)).

    Pozdrawiam,
        Dawid Kurozko

--