Re: SPAM z adresu ewps.com.pl -- podjęte przeze mnie

Autor: Easy^R (easy_at_kam.pl)
Data: Sat 25 Sep 1999 - 22:51:20 MET DST

Marek Trenkler wrote:

> I teraz: jakis amerykanski serwer, czy to abuse.net czy spamcop.net
> wysyla do Polski informacje, ze z domeny spam.com.pl rozsylane jest
> jakies byleco. Trudno mi sobie wyobrazic, zeby provider, ktory utrzymuje
> domene klienta i ktory bierze od niego pieniadze, zrobil mu z tego
> powodu "ciach". O ile mi wiadomo, w przypadku, o ktorym tutaj mowa - a i
> mnie ten warszawski spam dopadl - w gre wchodzi ponad 1000 zl rocznie.

Porzadny provider zablokuje spamera. Jesli nie, to uderza sie do tego do
kogo jest podpiety ten provider i tak dalej. Wreszcie trafisz na admina,
ktory nie lubi spamu.
Dzieki interwencji mojej oraz spamcop.com na przyklad zareagowal admin
supermedia.pl i skasowal komercyjne konto spamera, za co jestem mu
wdzieczny.
A jesli jakis provider polakomi sie na te 1000zl rocznie i bedzie
tolerowal spamy to w krotkim czasie zostanie odciety od Sieci. I tu nie
chodzi o przepisy prawne w Polsce, ale o zwykla netykiete i regulamin
jakiego zgadzamy sie przestrzegac zakladajac konto u providera (czy tez
domene wirtualna).
To ze placisz za Siec nie oznacza, ze mozesz ta Siec wykorzystywac do
szkodzenia innym.
Kazdy provider ma nad soba innego providera i w koncu ktos zareaguje.

--
Pozdrowienia, Easy_R