Re: Bieżšca informacja

Autor: Robert R. Wal (rrw_at_reptile.eu.org)
Data: Mon 13 Sep 1999 - 12:15:23 MET DST

On 99.09.13 J.F. pressed the following keys:

> Toz przeciez pisze w dokumentacji ze "supervisor account is root",
> "you must be root to change user quota" itp :-)

Mylisz się, ale nie dziwię Ci się, znaczy to tylko, że miałeś do czynienia
z kiepsko administrowanymi serwerami. Wymieniona wyżej ,,dokumentacja
systemu'', to dokumentacja _tej_ _konkretnej_ instalacji. Taka dokumentacja
zawiera informacje o zainstalowanym oprogramowaniu, o podstawowych
programach usługowych pozwalających wykorzystywać zaawansowane właściwości
systemu zwykłemu użytkownikowi, oraz krótki FAQ opisujący co zrobić, kiedy
dzieje się coś złego.

Jakby ktoś miał wątpliwości, to na podstawie powyższej definicji, systemy
zarządzane przeze mnie do tej pory nie były ,,dobrze zarządzanymi
systemami'' ;) W przypadku małych systemów wszyscy, wszytkich znają i
wiedzą do kogo napisać jak coś jest nie tak. Potrzebę istnienia porządnej
dokumentacji systemu zaczyna się dopiero odczuwać, kiedy użytkowników jest
coraz więcej i nie tyle nie posiadają niezbędnej wiedzy, co są po prostu
głupi i potrafią dzwonić codziennie z pytaniem o nazwę programu pocztowego,
bo zapomnieli.

rrw

--
signature intentionally left blank