Re: panie plotkarz, głupiś pan

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Thu 09 Sep 1999 - 00:26:53 MET DST

Grzegorz Staniak <gstaniak_at_zagiel.pl> writes:

> Czytałem, wyobraź sobie. Jak się to ma do zapewnień Roberta, że
> takich grup można fizycznie zablokować co najwyżej kilkanaście?

Dobrze.

> Jest
> jakiś twardy limit czy nie ma?

Nie, po wpisaniu kolejnych wydajnosc jeszcze bardziej spada.

> Czy zależy to np. od implementacji,

Oczywiscie

> wersji oprogramowania?

Chyba nie, przynajmniej w przypadku INNa.

> Bo w ograniczenia protokołu pozwolę sobie nie
> uwierzyć.

Do tego nie potrzeba zadnego protokolu.

> A to już inna bajka. Jak jest implemetowane takie blokowanie?

W postaci liniowej listy, ktora sie porownuje regexpem z nazwa grupy.
W przypadku krotkich elementow listy (zakonczonych byc moze przez '*')
moze to jeszcze miec sens, ale nie nadaje sie to do wpisania ilus_tam
alt.binaries.pictures.rape.pre-tens.etc.

Kwestia implementacji, oczywiscie. Obawiam sie, ze admini, ktorzy
mogliby dodac wydajniejsze filtrowanie do INNa maja tysiac innych
wazniejszych rzeczy do zrobienia (ja nie zamierzam juz spac krocej
niz np. 6 godzin), a inni raczej nie sa w stanie tego zrobic.

Poza tym uwazam, ze scigac nalezy przestepcow (czego niestety chyba
nie chce zaden zwolennik filtrowania grup na serwerach, przynajmniej
ja nie zauwazylem), a nie zwalac roboty policyjnej na adminow.

--
Krzysztof Halasa
Network Administrator