Re: cancelowanie grup alt i postow

Autor: Grzegorz Sapijaszko (sapi_at_ldhpux.immt.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 06 Sep 1999 - 21:21:29 MET DST

6 Sep 1999 17:10:41 GMT, muhlig_at_us.edu.pl (Maciek Uhlig)
pisał(a):

> Nic nie wyjdzie. Jarek, Ty jestes zwolennikiem gadania, pisania,
> robienia burzy w szklance wody - bez jakichkolwiek efektow
> praktycznych. Juz to kiedys przerabialismy.

Tak się przysłuchuję (przyczytuję?) dyskusji wokół Sieci, prawa
itp i jedyne wnioski jakie mi się nasuwają są raczej smutne.
Maciek ma rację (a tak chciałbym się mylić) - środowisko nie
jest w stanie uzyskać jakiegokolwiek kompromisu, jakichkolwiek
ustaleń dotyczących szeroko pojętej pornografii (czy to
pedofilii czy też innej koprofagii) w Sieci.
Cenzurować grup, postów nikt nie chce, gdyż:
                 : nie ma środków;
                : nie ma sposobów;
                : nie ma komu

To, że akurat pp. Wojtek i Janek opisali zasady zgłaszania
nadużyć sieciowych, nie implikuje faktu, iż wszyscy (albo
większość) administratorów zrobi(ła) to samo...

I skończy się tym, że nasi najmądrzejsi zafundują nam
odpowiednią ustawę o...

> Tak ze, mowiac prawde, ja to widze czarno. Pornografia w Usenecie to
> jeszcze najmniejszy problem, moim zdaniem.

Tą stronę nadużyć, mimo wszystko, można dość dobrze blokować,
filtrować, wycinać - czy to na poziomie serwowanych usług, czy
to na poziomie dostępów do serwerów, czy też na poziomie
oprogramowania ,,prywatnego''.

> Wykorzystanie sieci przez
> przestepczosc na tym sie nie bedzie konczyc, raczej bedzie sie
> dopiero zaczynac. I nie pospolite ruszenie adminow moze dac sobie z
> tym rade, ale aparat (miedzy)panstwowy z internetowa policja. Nie
> powiem, zebym byl z tego powodu zadowolony, wprost przeciwnie, jestem
> gleboko zasmucony. Ale chcialbym sie mylic...

Przedsmak tego co nas czeka opisał T.Clancy w ,,Net Force'' i
następnych :-))

Pozdrawiam,
Grzesiek

--