Re: cancelowanie grup alt i postow

Autor: Maciek Uhlig (muhlig_at_us.edu.pl)
Data: Mon 06 Sep 1999 - 19:10:41 MET DST

RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl (Jaroslaw Rafa) wrote in
<2BC13882609_at_inf.wsp.krakow.pl>:

>Szukam ochotnikow ;-)
>
>Ale tak na serio, Szymon: uwazasz, ze zagrozenie, o ktorym tutaj
>caly czas pisze GS, jest nierealne? Bo mnie jego argumentacja
>przekonala, ze niestety *jest* realne. :-( I co wtedy zrobisz???

Pozwolcie, ze sie wtrace: tak, ono jest realne. Sytuacja jest taka: z
jednej strony niewielka grupa przepracowanych i slabo oplacanych
adminow (w duzej czesci coraz mniej profesjonalnych), z drugiej
strony wydajny i dobrze oplacany aparat panstwowy (przypominam chocby
sprawnie wprowadzone ustawy o ochronie informacji niejawnych i o
ochronie danych osobowych), z teoretycznie olbrzymim wplywem na
dzialanie sieci i systemow komputerowych. I to aparat panstwowy
narzuci, co chce, a nie ci admini, ktorzy i tak ledwo wiaza koniec z
koncem pod kazdym wzgledem.

>Dlatego uwazam, ze poki to, o czym pisze GS, nie stalo sie faktem,
>trzeba sie *zastanawiac, co zrobic* z lamaniem prawa w Sieci. Byc
>moze pomysl GS, ktory tu usilowalem popierac, wcale nie jest dobry -
>ale zamiast mowic, ze nic sie nie da zrobic, moze by tak
>zaproponowac lepszy? Albo w ogole jakikolwiek inny? Nie musi byc od
>razu rewelacyjnie madry. Zrobmy burze mozgow, moze cos z niej
>wyjdzie...

Nic nie wyjdzie. Jarek, Ty jestes zwolennikiem gadania, pisania,
robienia burzy w szklance wody - bez jakichkolwiek efektow
praktycznych. Juz to kiedys przerabialismy.

Tak ze, mowiac prawde, ja to widze czarno. Pornografia w Usenecie to
jeszcze najmniejszy problem, moim zdaniem. Wykorzystanie sieci przez
przestepczosc na tym sie nie bedzie konczyc, raczej bedzie sie
dopiero zaczynac. I nie pospolite ruszenie adminow moze dac sobie z
tym rade, ale aparat (miedzy)panstwowy z internetowa policja. Nie
powiem, zebym byl z tego powodu zadowolony, wprost przeciwnie, jestem
gleboko zasmucony. Ale chcialbym sie mylic...

Maciek