czekam na waszą opinię

Autor: grzegorz (grzes_at_rubikon.net.pl)
Data: Sat 04 Sep 1999 - 23:56:52 MET DST

Poniższy list wysłałem do redakcji Chipa w związku z artykułem z ich
wrześniowego numeru. Ciekaw jestem opinii uczestników tej grupy dotyczącej
tej sprawy.

Oto treść listu:

Chciałbym zaprotestować przeciwko opublikowaniu w tak opiniotwórczym piśmie
jakim jest "Chip" artykułu z wrześniowego numeru pod tytułem "PRECZ Z
REKLAMĄ - Metody blokowania banerów pojawiających się na stronach WWW".
Nie będę tu wnikał w jego treść. Tytuł mówi wszystko, wiadomo o co chodzi.
A o co mnie chodzi ?
Otóż szczegółowe opisywanie przedstawionych tam metod, będzie prowadzić w
dłuższym okresie do konieczności zaprzestania, bądz zmiany formy
działalności takich użytecznych serwisów jak Yahoo, Lycos, Wirtualna Polska,
Onet, itp. które to serwisy mogą funkcjonować tylko dzięki przychodom z
wyświetlania banerów reklamowych. Alternatywą będzie zawieszenie
działalności, albo wprowadzenie płatnego dostępu. Na ogólnodostępnym rynku
pozostaną tylko amatorskie serwisy, które jednak nigdy nie mają szans (ze
względu na koszty) dorównać profesjonalnym serwisom, utrzymującym się z
reklam.
Nie dziwne by było, gdyby taki tekst opublikował jakiś undrgroundowy zin,
ale nie pismo którego wrześniowy numer w 39,96% stanowiły reklamy (72/212).
Aby lepiej zrozumieć o co mi chodzi, proszę spróbować wyobrazić sobie taką
sytuację:
Ktoś wynajduje jakąś cudowną metodę, aby z każdego numeru Chipa można usunąć
wszystkie reklamy. Metoda ta zostaje opisana w szczegółach na pierwszych
stronach wszystkich internetowych serwisów. Wkrótce o tej metodzie dowiadują
się reklamodawcy i wstrzymują się z zamieszczaniem reklam.
Przed redakcją stoi trudny problem. Albo zamknąć interes, albo zwiększyć
cenę pisma do 50 zł.
Kto na takiej sytuacji skorzysta ? Oczywiście NIKT. Może tylko te serwisy,
które miały poczytny artykuł.
To oczywiście tylko science-fiction, ale chyba daje trochę do myślenia

Grzegorz