Re: pedofilia na polskich serverach

Autor: Robin Wsch贸d (rwschod_at_free.polbox.pl.invalid)
Data: Sat 04 Sep 1999 - 21:55:47 MET DST

Tue, 31 Aug 1999 07:13:59 GMT, "Marek Bisz" <mbisz_at_friko2.onet.pl> napisa艂(a):

>Rozmawialismy o celu nadrzednym - a tym jest dla mnie dotarcie do zrodla.
>
>Owszem - jesli zniszczy sie producentow i zapewni szybka i sprawna
>penalizacje SPRAWCOW rozpowszechniania - cala sprawa sie zmarginalizuje.
>Tylko ze na razie jest to utopia (zbyt wiele dziur w tej sieci).

o to w艂a艣nie chodzi, 偶a zasadniczo to nie jest utopia, pornografia dzieci臋ca stanowi margines, jak klient w polsce zacz膮艂 rozsy艂a膰 takie zdj臋cia to go z艂apali, mo偶e nawet nic wielkiego mu nie zrobili, ale gdyby tak zrobi艂 drugi raz to mog艂oby by膰 z nim gorzej

>Sa kraje w
>ktorych sprawcy tego typu przestepstw sa praktycznie bezkarni.

no i tego raczej nigdy nie uda si臋 zmieni膰, po prostu nie wsz臋dzie jest takie samo prawo, poza tym istnieje obyczaj np. wr臋czania 艂ap贸wy

>Do osiagniecia tego celu nie wystarczy wyciac pare grup z USENETu, czy
>polajac admina za to, ze sie zagapil i wpuscil pare chorych grup na serwer.
>Tu trzeba dobrze zorganizowanej ponadnarodowej organizacji o skali
>internetu, konfederacji dostawcow internetu, ktora bylaby w stanie wymuszac
>na krajach sciganie internetowych przestepcow (m. innymi np. przez grozbe
>odciecia od sieci).

ot贸偶 to, cho膰 nie wiem czy trzeba w takiej skali, do tego trzeba powiadomi膰 policj臋 a nie przejmowa膰 si臋 tym, 偶e jeden czy drugi administrator m贸g艂by ucierpie膰