Re: Kontrola Internetu

Autor: Marek Moskal (moskit_at_irc.p-l)
Data: Wed 01 Sep 1999 - 12:04:07 MET DST

Jacek napisal(a) dnia [31 Aug 1999]:

>A z tym echelonem to jest zart, czy to naprawde siedzi w sieci ?
>Czy ktos spotkal sie z aktywnoscia Echelona ?

"In God we trust. All other we monitor" - motto NSA :)

<disclaimer>
Informacje pochodzą ze szkolenia prowadzonego przez Petera Gutmanna.
http://www.cs.auckland.ac.nz/~pgut001/
</>
Główne centrum projektu Echelon znajduje się w Menwith Hill, w UK. Pracuje
tam ponad 1000 pracowników (amerykanie), posiadają 28 anten satelitarnych,
możliwość jednoczesnego przetwarzania 100.000 rozmów telefonicznych, 2
miliony przechwyconych komunikatów/godzinę.
Podobne instalacje znajdują się w reszcie świata (Anglia, USA, Australia,
Nowa Zelandia, Kanada, Niemcy, Japonia).
Do tego dochodzi sieć satelitów przechwytujących komunikację.

Przechwycone informacje ekonomiczne są przekazywane amerykańskim firmom
(głównie tym współpracującym z NSA przy budowie projektu). Przykład:

German company Enercon GmbH develops a new type of wind energy generator.
Shortly afterwards, US company Kennetech filed a patent for exactly
identical technology in the US. They obtained a court order preventing
Enercon from operating in the US. Loss to Enercon: 100 million DM, 300
jobs. Enercon now uses secure communications methods. Enercon data was
probably intercepted via the NSA RSOC in Bad Aibling, Germany. GCHQ
ordered UK patent office to use 256-bit public-key encryption to
communicate with European patent office in Munich, Enercon may have been
using similar “security”.

Ciekawe są niektóre techniki, np "Blind Signal Demodulation", czyli
automatyczne wykrywanie stosowanej modulacji (np. QAM). Do tego dochodzi
deszyfracja... jak myślicie, dlaczego USA tak panicznie protestuje
przeciwko używaniu silnego szyfrowania ?

Więcej ciekawostek:
http://fly.hiwaay.net/~pspoole/echelon.html
http://www.gn.apc.org/cndyorks/mhs/mhswhat.htm
http://mprofaca.cro.net/echelonfr.html

oraz w oficjalnym raporcie Europejskiego Parlamentu:

http://mprofaca.cronet.com/atpc1.html

>Moze ktos z listy pracuje w Echelonie i powie jaki to poziom techniki
>i na jakim superkomputrze to chodzi i czy archiwizuje wszystkie e-maile
>(no problem) czy to jedynie taki mit (ale nie z M.I.T.)

Niestety nie jestem na tyle dobry żeby tam pracować - gdybym był ekspertem
pewnie ktoś już dawno by się do mnie zgłosił z propozycją współpracy.

--
					(moskit_at_irc.pl)