Re: Panowie administratorzy - Wam się po prostu nie chce :(

Autor: Tomasz Hołdys (holdys_at_przekaz.com.pl)
Data: Tue 31 Aug 1999 - 20:36:35 MET DST

DarekO <darek_at_vc.pl> napisał(a) w artykule
<7qg07s$4fu$1_at_sunsite.icm.edu.pl>...

> Niestety, przykre to. Cała afera przeszła i oprócz olbrzymiej ilości
> postów prawie nic się nie zmieni :(
>
> [...]. Chcecie żeby społeczeństwo
> zaakceptowało waszą obojętność do zawartości grup które udostępniacie.
Jak
> [...]
> znaczenia w czym i komu pomagacie swoim brakiem reakcji. Wam się nie chce
> już. Argumenty w stylu : "to i tak nie likwiduje zjawiska" są nawet nie
> śmieszne a żenujące, "a jak założą grupę alt.ble.bla.cośtam" - pewnie, po
co
> mają szukać niech maja alt.zdjęcia.sexzdziećmi. A my będziemy udawać że o
> tym nie wiemy. Jak ktoś do nas napisze to może łaskawie coś w tej materii
> zrobimy.... może.
> [...]
> Proponuję zakończyć całą dyskusję - do nikąd nie prowadzi. Szkoda czasu.

No i zrobiło się cicho "w temacie".
Zgadzam się z DarkiemO. Dodam tyle, że niechęć administratorów do zajęcia
się sprawą nie zwolni ich z odpowiedzialności prawnej za utrzymywanie na
serwerach nielegalnych materiałów. Autorzy książki "Internet a prawo"
napisali o tym dzisiaj w "Rzeczpospolitej":
http://www.rzeczpospolita.pl/Pl-iso/gazeta/wydanie_990831/prawo/prawo_a_4.ht
ml

Postawa administratorów trafnie opisana przez DarkaO jest o tyle szkodliwa
dla internetu, że ustalanie przepisów regulujących Sieć będzie się odbywało
bez udziału ludzi najlepiej w temacie zorientowanych, predystynowanych do
reprezentowania interesów internautów. Zastąpią ich urzędnicy i polityczni
przeciwnicy Sieci. Gdyby działały jakieś organizacje reprezentujące
polskich internautów, możnaby machnąć ręką - ale one również
_nie_działają_.

Za to narastają działania INSTYTUCJI przy regulacji prawnej Internetu -
vide czerwcowa
Deklaracja Założycielska
Polskiego Forum Społeczeństwa Informacyjnego SPIN
http://www.tarnow.pl/mwi/deklaracja.htm
w której za cele stowarzyszenia przyjęto m.in.:
"2) Współudział w tworzeniu podstaw prawnych dla rozwoju społeczeństwa
informacyjnego,
3) Uczestnictwo przedstawicieli SPIN w pracach zespołów rządowych i
komisjach sejmowych"

Pozdrawiam
Tomasz Hołdys