Cytaty z Usenetu

Autor: Jaroslaw Zielinski (jz_at_winter.pl)
Data: Tue 31 Aug 1999 - 00:03:08 MET DST

Nina Liedtke napisała:

> [...] Dopóki podawany jest przy takich czynnościach autor oryginalnego
> postu (a najlepiej także Message-ID lub URL tego postu na DejaNews), a
> sens wypowiedzi nie jest zmieniany, nie jest przyjęte proszenie o zgodę
> autora postu (choć niektórzy autorzy FAQ oraz twórcy stron www o taką
> zgodę proszą, ale jest to MSZ raczej uprzejmość niż konieczność).

> Otóż to. Rozpowszechnianie postów w postaci innej, niż bezpośrednio
> czytelna przez maszynę, w celach, które MAJĄ związek z czerpaniem
> korzyści finansowych, powinna się, MZ, odbywać w porozumieniu z autorami
> [...]

Wiesz Nino, nie masz tu racji. Mozna napisac takiego stanowisko i takie
rady jak zamieszczac cytaty, sam bardzo chetnie sie z nimi zapoznam, by
wiedziec jak ja i jak mnie powinno sie cytowac, ale po prostu w
Internecie obowiazuje prawo, w tym przypadku prawo autorskie.

Tam jest o cytatach dosc prosto powiedziane: trzeba podac zrodlo,
powinny byc uzasadnione potrzebami dziela w ktorym sie ukazuja i byc
rzetelnie cytowane. O zgodzie bodajze nic nie ma.

Cytat - to cytat oczywiscie, nie caly posting, to jest PRZEDRUK. I na to
powinna byc zgoda i/lub pieniadze.

Jaroslaw Zielinski
http://www.fantastyka.pl/ - "Fantastyka.pl"