Re: Kontrola Internetu

Autor: Michal Rok (mrok_at_waw.pdi.net)
Data: Mon 30 Aug 1999 - 20:51:25 MET DST

ehlo

isz_at_irc.pl wrote:
> : Ale to nie jest ani kwestia moralna, ani etyczna. Nikt nie ma watpliwosci
>
> Pisałeś o głosowaniu, mnie po prostu nie podoba się taki pomysł przy
> wyborze czy ktoś chce pornografię dziecięcą czy nie, tak samo jak nie podoba
> mi się pomysł głosowania nad legalnością eutanazji.

Bo to jest tak czy inaczej kwestia glosowania. Moze nie otwartego, z CFV i
zadaniem publicznie pytania czy ktos jest za pornografia dziecieca, ale
przeciez nie odbierzesz uzytkownikom prawa swobodnego decydowania o tym z
czego w internecie korzystac beda. Zamkniesz newsy, to tak jak pokazal
Easy_R bez problemu znajda pornografie gdzie indziej. Trzeba zlikwidowac
zrodlo, a kwestia sposobu dystrybucji sama sie rozwiaze.

(...)
> [...]
> ignorancję dziennikarzy. Został tylko poruszony jeden problem - na newsach
> jest pornografia dziecięca, ani słowa o tym, że drugi problem to jest jej
> usuwanie. Jednak rozwiązaniem tego problemu IMHO powinna zająć się specjalnie
> powołana grupa, składająca się z administratorów usenet, prawników i
> przedstawicieli KGP d/s zwalczania przestępczości komputerowej.
> Nawet jeśli tu na polipie znajdziemy rozwiązania satysfakcjonujące obie
> strony konfliktu to i tak nie będą umocowane prawnie i znajdzie się ktoś
> piszący o samowoli administratorów usenet, itp.

Masz stuprocentowa racje jest chodzi o negatywne dzialanie Rzp, ale z
komisja troche sie nie zgadzam. Administratorzy usenet? To czemu nie
zaprosic tez administratorow sieci szkieletowych, administratorow central
telefonicznych i administratorow kioskow z gazetami? Internet nie jest nic
winien, ze jest wykorzystywany takze do zlych celow, tak samo jak
operatorzy komorek nie sa winni temu, ze dresiarze sa trudniejsi do
podsluchania przez wieksze zaawansowanie techniczne GSM w stosunku do NMT.
Jedyne co maja do powiedzenia administratorzy to poinformowanie
odpowiedniego organu z jakiego adresu IP i o jakiej godzinie zostal wyslany
artykul z nielegalnymi materialami. Potem juz tylko interwencja w TPSA lub
u providera, ustalenie numeru dzwoniacego i wyslanie mu nakazu stawienia
sie w prokuraturze. Proste. A tymczasem pozostaje nam tylko edukowac wlasne
dzieci i mniej doswiadczonych uzytkownikow, i uswiadamiac im ze pewnych
rzeczy sie po prostu nie szuka i nie oglada, nawet jak w internecie są.

pozdrowionka

Michal

--
 Michal Rok,  for PGP key & home page see http://www.waw.pdi.net/~mrok/