Re: Przekręcanie wypowiedzi z newsów w Rzeczypospolite

Autor: Nina Liedtke (nina_at_rotfl.eu.org)
Data: Mon 30 Aug 1999 - 20:31:59 MET DST

On Sun, 29 Aug 1999 18:07:50 +0200, Darek Cwiklak <dacek_at_polbox.com>
wrote in article <290819991807507332%dacek_at_polbox.com>:

> Owszem, sami sobie wzieli :-)
> Glownie po to, by zilustrowac wrzawe, jaka wywolal w Usenecie niemadry
> tekst "Rz". Newsy sa forum publicznie dostepnym i przedruki z Usenetu
> sa traktowane jako przedruki prasowe (to opinia najlepszych
> specjalistow od prawa i internetu prof. Barty i Markiewicz z UJ).
> Przy czym tymi tekstami nie mozna DOWOLNIE manipulowac, jak napisal to
> ktos wczesniej. Mozna je tylko skracac.
        Nie mam zastrzeżeń do Waszych skrótów w moim poście. Są to
rzeczywiście skróty, a nie manipulacja. Czy nie sądzisz jednak, że
opinie specjalistów od prawa to nie wszystko? Grupy newsowe różnią się
jednak od gazet papierowych - różnią się głównie tym, że tu z autorami
wypowiedzi mozna się skontaktować bajecznie łatwo i szybko - wystarczy
jedno kliknięcie (automatyczne dopisywanie standardowego tekstu prośby o
zgodę Wasz admin Wam zrobi w pięć minut :) Czemu by więc nie pytać
autorów o zgodę na przedrukowanie fragmentów postów? Ja wiem, że to jest
pewien wysiłek, być może z punktu widzenia prawa zbędny, ale przecież
nie zamieszczacie takich przedruków codziennie, tylko raz na jakiś długi
czas - a odpowiedź, w przypadku większości spytanych, byłaby, jak sądzę,
kwestią kilku godzin.
        No i - ostatnie lecz nie najmniej ważne - wiecie, jak to jest w
Usenecie ;) Wieści by się rozeszły i ludzie, wieszając psy na innych
gazetach, wspominaliby o Was, aby podkreślić, że nie są uprzedzeni do
dziennikarzy jako takich i Waszą dobrą wolę potrafią docenić... ;)

Pozdrawiam
Nina

--