Re: Kontrola Internetu

Autor: Michal Rok (mrok_at_waw.pdi.net)
Data: Sun 29 Aug 1999 - 08:38:15 MET DST

ehlo

Robin Wschód wrote:
> >Nie musze sie z nimi liczyc.
>
> księża na księżyc

Dlaczego? Moge sobie zaczynac list od ehlo - jak sam uznales jest to
nieszkodliwe dziwactwo. Nie przyjdzie do mnie przeciez policja zeby zazadac
zaczynania od "Witam" ani nie zostane za to za kare odciety od internetu. W
internecie moga zupelnie normalne koegzystowac ludzie, ktorzy pisza bez
polskich liter, zaczynaja maile od ehlo a w stopce maja fingerprint PGP, z
takimi, ktorzy bez polskich liter nie umieja czytac, ehlo nie rozumieja, a
caly mail pisza w HTMLu z kolorkami bo tak im wygodniej. Wcale nie musza
nawet wiedziec o swoim istnieniu, a liczebnosc obu grup w kazdej wspolnocie
z osobna zadecyduje, czy na przyklad na liste bedzie wolno pisac w HTMLu.

> a co mnie obchodzi co czytasz ? to twoja sprawa, publikując nie masz wyboru odnośnie liczenia się lub nie, w taki czy inny sposób dostosujesz się bo to dla ciebie WYGODNE

Ehm... chcialem ci cos wytlumaczyc, ale skoro zaczynasz od kwestionowania
pierwszego zdania, to moze nie warto probowac...

> tylko, że mówimy o PUBLICZNYCH grupach dyskusyjnych, tu ma wstęp każdy zainteresowany

Obie wymienione grupy sa publiczne. Maja rozny charakter, i spolecznosc
korzystajacych z tych grup pilnuje, zeby tego charakteru nie zmienily.
Jesli napiszesz na isp-linux pytanie o init stringi do modemow, to
zostaniesz wysmiany i wyrzucony z listy. Jesli napiszesz na
pl.comp.os.linux plomienny artykul o wyzszosci Windows nad Linuxem to tez
pewnie ktos sie nie powstrzyma od unieprzyjemnienia ci czyms zycia. Ale nie
zapominajmy, ze administrator regulujacy dzialanie grupy robi to w imieniu
uzytkownikow, tak dlugo, jak ci uzytkownicy go popieraja. Jesli
administrator zmieni zasady, a ludzie nie beda sie z tym zgadzac, to
najnormalniej w swiecie zmienia grupe i tam ustala nowego admina z nowymi
zasadami. Ot, wolny rynek.

> kosmiczne bzdury, każde forum publiczne wymusza na jego użytkownikach przestrzeganie prawa znacznie ściślejsze niż na jakimś prywatnym

Nie wymusza. Forum publiczne tworza jego uzytkownicy - to oni moga zaczac
krzyczec zeby administrator zmienil reguly. Administrator moze zmienic
reguly z wlasnego widzimisie, ale jesli zmieni je na nieakceptowalne dla
uzytkownikow to po prostu forum straci ich czesc.

> niesamowite, i pewnie myślałeś, że ja o tym nie wiem i jak teraz powiesz co to jest to napiszę "a to w takim razie pozdrawianie się ehlo'em nie jest dziwactwem" ? facet, z kuli mnie to ty możesz nawet na rękach chodzić, jednak dziwactwo to nieprzeciętne, drugim dziwactwem z twojego artykułu w pełni pasującym do charakteru całego internetu to seplenienie, każdy normalny człowiek znając swój język narodowy używa go, a w internecie ludziki uważają, że normalne jest us-ascii

Jesli nie potrafisz czytac w ascii, a ja nie mam ochoty pisac w ISO, to
pewnie nie bedziemy mogli korespondowac. Oh, co za strata dla ludzkosci....

Michal

--
 Michal Rok,  for PGP key & home page see http://www.waw.pdi.net/~mrok/