Re: Po aferze - co zrobic i dlaczego. propozycje - dlugie

Autor: Michal Rok (mrok_at_waw.pdi.net)
Data: Fri 27 Aug 1999 - 20:20:21 MET DST

ehlo

DarekO wrote:
> Aktualizacja listy powinna polegać na systematycznym weryfikowaniu nazw
> nowych
> grup. Ważną rolę widzę tutaj dla użytkowników. To oni najczęściej napotykają
> się na te kwiatki i muszą wiedzieć jak reagować, do kogo się zgłosić.
(...)

(...)
> P.S. Jak pisałem wcześniej nie jestem fachowcem i z pokorą przyjmę wszelkie
> uwagi oprócz " nie wiesz baranie o czym piszesz!"

Ok, oto moja uwaga :).

Pomijasz niestety jeden bardzo istotny problem. Nazwa grupy nie decyduje o
tym co jest w srodku, a na grupach typu 13-17 mozna najczesciej znalezc
duzo starsze panie, umieszczone tam w nadziei, ze ktos szukajacy (z taka
czy inna motywacja) zajrzy i obejrzy, a przy okazji zobaczy reklame
jakiegos serwisu. Wytepienie grup o charakterystycznych nazwach nic nie da
- po pierwsze skads one musza przychodzic (z serwerow zagranicznych, tam
beda nadal dostepne), a po drugie jesli wytepisz po nazwach to naturalnie
"milosnicy" i "reklamodawcy" zaczna spotykac sie na grupach o bardziej
niewinnych nazwach, narzucajac sie ze swoja pornografia osobom, ktore
rzeczywiscie interesuje filatelistyka i tak trafili na alt.hobby.stamps.

Moim zdaniem walczenie z _dystrybucja_ pornografii w jakimkolwiek odcieniu
nie ma sensu. Technika posuwa sie do przodu i zawsze beda sposoby na
ominiecie przeszkod - chocby przez przeniesienie zasobow za granice. Trzeba
walczyc z podaza, bezlitosnie sledzic i tepic osoby umieszczajace i
produkujace takie zdjecia.

Michal

--
 Michal Rok,  for PGP key & home page see http://www.waw.pdi.net/~mrok/